Startup-ul american de robotică Figure a semnat un parteneriat cu BMW Manufacturing pentru a-şi desfăşura roboţii umanoizi în unitatea producătorului de maşini din SUA, pe măsură ce mai multe companii apelează la roboţi asemănători oamenilor pentru a îndeplini anumite sarcini fizice, transmite Reuters.
Acesta marchează primul acord comercial pe care Figure l-a semnat de la înfiinţarea sa în 2022.
Deşi compania nu a dezvăluit câţi roboţi va folosi BMW, parteneriatul va începe cu un număr mic şi se va extinde dacă obiectivele de performanţă vor fi îndeplinite, potrivit lui Brett Adcock, director general al Figure.
Roboţii umanoizi ai Figure vor fi desfăşuraţi la unitatea de producţie a BMW din Spartanburg, Carolina de Sud, cel mai mare exportator de automobile din SUA, care are în prezent 11.000 de angajaţi.
Aceştia vor fi integraţi în procesele de producţie, inclusiv la unităţile de caroserie, tablă şi depozit, în următoarele 12-24 de luni, după ce vor fi instruiţi pentru a îndeplini sarcini specifice.
"Am proiectat robotul pentru a fi a fi siguri pentru oameni. Lucrul cu BMW la automatizarea într-o unitate de producţie este un validator imens pentru noi în domeniu", a spus Adcock.
Producători de maşini, de la Honda la Hyundai, experimentează de ani de zile folosirea roboţişlor umanoizi, pentru a efectua lucrări repetitive şi periculoase în liniile de asamblare.
Tesla a lansat recent cel mai recent umanoid al său aflat în dezvoltare, Optimus Gen 2, iar directorul general Elon Musk a prezis un miliard de roboţi umanoizi pe pământ în anii 2040.
Roboţii umanoizi de uz general, cu software alimentat cu inteligenţă artificială, au primit un interes reînnoit din partea investitorilor, deoarece au potenţialul de a folosi o gamă largă de mişcări şi de a învăţa să îndeplinească sarcini noi, aşa cum fac oamenii.
Roboţii utilizaţi în prezent sunt creaţi în general pentru sarcini specifice şi nu este clar dacă un robot mai flexibil, capabil să realizeze o gamă mai largă de servicii, se va dovedi viabil într-un mediu real.
Figure, cu sediul în Sunnyvale, California, a strâns 70 de milioane de dolari de la investitori, anul trecut, în frunte cu Parkway Venture, la o evaluare de peste 400 de milioane de dolari.