Profitul operaţional al Toyota în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024 aproape s-a dublat faţă de exerciţiul precedent, la 5.350 miliarde de yeni (34,5 miliarde de dolari), devenind prima companie niponă care depăşeşte pragul de 5.000 miliarde de yeni, datorită cererii robuste post-pandemie şi a deprecierii monedei locale, transmite Reuters.
De asemenea, cel mai vândut producător auto a anunţat dublarea profitului net anual, la nivelul record de 4.940 miliarde de yeni, după ce vânzările au urcat cu 21,4%, la valoarea record de 45.100 miliarde de yeni, conform sursei.
Aceste evoluţii vin în pofida scandalurilor legate de calitate la subsidiara sa Daihatsu Motor Co şi compania afiliată Toyota Industries Corp, adaugă sursa citată.
Pentru actualul an fiscal, care se va încheia la 31 martie 2025, compania se aşteaptă la un declin al profitului net de 27,8%, la 3.570 miliarde de yeni, pe fondul majorării investiţiilor în resurse umane, noi tehnologii şi lanţuri de aprovizionare. Vânzările ar urma să urce cu 2%, la 46.000 miliarde de yeni, transmite agenţia de presă menţionată.
Vânzările de vehicule ale Toyota, inclusiv cele ale subsidiarelor sale Daihatsu şi Hino Motors Ltd, au urcat cu 5%, la 11,09 milioane de unităţi, notează Reuters.
Recentul declin al cererii de vehicule electrice (EV) pe plan global, pe fondul numărului redus de staţii de încărcare, a afectat producătorii auto, transmite sursa.
În cazul mărcilor Toyota şi Lexus, vânzările de vehicule hibride (petrol-electric) au urcat cu 32,1%, la 3,59 milioane de unităţi. De asemenea, compania a beneficiat de pe urma deprecierii yenului, care a majorat profitul operaţional cu 685 miliarde de yeni. Vehiculele electrice pe baterii au reprezentat doar 1% din vânzările globale ale Toyota, sau aproximativ 116.500 unităţi, sub ţinta anunţată iniţial, de 202.000 EV. În acest an fiscal obiectivul este de a vinde 171.000 EV, potrivit sursei citate.
Pentru actualul an fiscal, compania se aşteaptă să vândă pe plan global 10,95 milioane de vehicule, un declin de 1,3% faţă de anul precedent, conform agenţiei de presă citate.
În acest an, Toyota intenţionează să investească 1.700 miliarde de yeni în domenii ca inteligenţa artificială şi software, transmite Reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.05.2024, 16:35)
Profitul creste, calitatea scade, pana cand pateste ca VW.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Sergiu în data de 09.05.2024, 08:30)
De unde și până unde scade calitatea la Toyota cititorule anonim?