Toyota Motor şi-a dublat profitul din trimestrul al doilea şi şi-a majorat puternic previziunile pentru întregul an, deoarece yenul mai slabă a amplificat impactul vânzărilor globale puternice, transmite Reuters.
Cel mai mare producător de automobile din lume în funcţie de vânzări a raportat un profit operaţional record de 1440 miliarde de yeni (9,5 miliarde de dolari) în cele trei luni încheiate la sfârşitul lunii septembrie, o creştere cu 155,6% faţă de anul precedent.
Toyota a declarat că a vândut mai multe maşini în toate regiunile globale, inclusiv în Statele Unite ale Americii, Asia şi piaţa sa de origine, în perioada de şase luni până la sfârşitul lunii septembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
După ani de critici pentru că a întârziat să accepte vehiculele electrice cu baterie, Toyota a dezvăluit în iunie o reînnoire radicală a strategiei sale de vehicule electrice şi s-a angajat să îmbunătăţească autonomia şi să reducă costurile vehiculelor electrice.
Acum pare să beneficieze atât de optimismul pieţei cu privire la această strategie, cât şi de interesul reînnoit faţă de gama sa de hibrizi pe benzină-electrice, pe măsură ce o parte din entuziasmul în jurul vehiculelor electrice se estompează, mai ales pe măsură ce consumatorii din Statele Unite se confruntă cu costuri de finanţare mai mari.
Hibrizii, care tind să fie mai ieftini decât unele vehicule electrice alimentate de baterii, reprezintă încă mai mult de 90% din vânzările de maşini electrificate ale Toyota.
Vânzările de hibrizi au crescut cu 41% la 888.000 de vehicule în trimestrul încheiat în septembrie.
Totuşi, analiştii au spus că Toyota se confruntă cu o mulţime de provocări, în special în China, unde creşterea vehiculelor electrice autohtone şi trecerea rapidă a pieţei la maşinile alimentate cu baterii au lovit rivali precum Nissan Motor şi Honda Motor.
China, cea mai mare piaţă auto din lume, se află în mijlocul unei "concurenţe foarte severe de preţ", a declarat directorul financiar Yoichi Miyazaki, într-un briefing după rezultate.
Concurenţa majoră a preţurilor a fost centrată pe vehiculele electrice cu baterii, a spus el.
Toyota se confruntă, de asemenea, cu o luptă pe pieţele din Asia de Sud-Est, cum ar fi Thailanda, din cauza investiţiilor chineze în creştere, alimentate de cererea mai mare de vehicule electrice.
INVESTIŢII MARI
Rezultatele trimestriale puternice ar trebui să ajute planurile de creştere ale Toyota. Compania a declarat că va spori investiţiile cu 8 miliarde de dolari într-o fabrică din Carolina de Nord, care va produce baterii pentru hibrizi, hibrizi plug-in şi vehicule cu baterie completă.
Compania şi-a îmbunătăţit ridicat estimarea profitului pentru întregul an la 4.500 miliarde de yeni, de la 3.000 miliarde de yeni, în mare parte datorită efectelor favorabile ale cursurilor de schimb valutar.
Toyota se aşteaptă ca yenul mai slab să reprezinte 1180 miliarde de yeni din revizuirea profitului pe întregul an.
Noua proiecţie este comparată cu prognoza medie a analiştilor de 4000 miliarde de yeni.
Yenul a atins marţi un minim de un an de 151,74 unităţi per dolar, înainte de a se stabiliza miercuri, în urma ameninţărilor reînnoite de intervenţie valutară din partea Japoniei.
Toyota a presupus un curs mediu de 141 de yeni pe dolar în calculele sale pentru anul financiar 2023/24, comparativ cu 125 de yeni anterior.
De asemenea, compania a anunţat o răscumpărare de acţiuni în valoare de 100 de miliarde de yeni. Acţiunile Toyota au terminat tranzacţiile de miercuri în urcare cu 4,7%, după publicarea rezultatelor, ajutând la creşterea indicelui de referinţă Nikkei al Japoniei cu 2,4%.