Alro SA (ALR), unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, a înregistrat, în primul semestru al anului 2015, un profit net ajustat de 113 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 80 de milioane de lei, în perioada similară a anului trecut.
Conform unui comunicat remis redacţiei, cifra de afaceri din prima jumătate a anului a fost de 1,2 miliarde de lei, comparativ cu 966 milioane de lei, raportate în semestrul I 2014.
La rândul său, Grupul Alro a înregistrat, în primele şase luni din 2015, un profit net ajustat de 136 milioane de lei, faţă de o pierdere netă ajustată de 89 milioane de lei, în perioada similară a anului trecut.
Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro, a declarat că rezultatele financiare din această perioadă demonstrează că au fost implementate măsurile corecte pentru creşterea eficienţei şi reducerea costurilor. Domnia sa a subliniat: "În primele şase luni ale anului 2015, am înregistrat rezultate pozitive, după o perioadă de trei ani consecutivi de pierdere. Astfel, un impact semnificativ l-au avut eforturile noastre continue de a ne mări productivitatea şi de a ne reduce costurile, precum şi ajustarea sistemului de eco-taxe pentru energie, în conformitate cu recomandările Uniunii Europene. Această măsură, vitală pentru industria aluminiului, va permite Grupului Alro să concureze pe baze echitabile cu alţi producători de aluminiu din celelalte ţări ale Uniunii Europene, unde măsuri similare au fost implementate încă din anii anteriori, şi să se menţină pe o piaţă aflată în scădere".
Primul semestru al acestui an a adus Grupului Alro o producţie totală de aluminiu primar de 134.760 tone, în creştere faţă de nivelul realizat în perioada similară a anului anterior (127.605 de tone). Producţia de aluminiu procesat a Grupului a fost de 51.604 de tone, în creştere faţă de perioada similară a anului anterior (S1 2014: 48.828 de tone). Conform sursei citate, majorarea producţiei Grupului reprezintă confirmarea deciziei de a implementa strategia axată pe produsele cu valoare adăugată mare, atât în sectorul de aluminiu primar, cât şi în cel de aluminiu procesat.
Conducerea Companiei susţine că va continua programul său de investiţii axat pe modernizarea şi creşterea eficienţei operaţiunilor sale, având un buget de 59 de milioane de dolari alocat pentru 2015. Acesta vizează creşterea capacităţii de reciclare, împreună cu extinderea portofoliului de produse. În perioada 2002-2014, Alro a investit circa 100 de milioane de dolari în proiecte de eficienţă energetică, precum modernizarea staţiilor electrice de alimentare şi de distribuţie, înlocuirea grupurilor trafo-redresoare, îmbunătăţirea sistemului de management energetic.