România se situează sub media europeană în privinţa vitezei de încărcare a magazinelor online, potrivit unui studiu realizat de Agenţia de marketing Today's la care au participat 556 de unităţi din ţara noastră.
Analiza arată că viteza medie de încărcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totuşi, cele mai mari şi mai cunoscute magazine online din România au o viteză medie de încărcare între 3 şi 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin să se încarce în maximum două secunde. Din magazinele româneşti analizate, doar 13,12% se încarcă în mai puţin de 2,5 secunde, în vreme ce viteza medie europeană de încărcare a magazinelor online este de 4 - 5 secunde. România ajunge astfel sub media din Europa. Spre comparaţie, site-ul amazon.com - cel mai mare magazin online din Statele Unite ale Americii - se încarcă în 2,16 secunde.
În analiza sa, agenţia a folosit trei parametri contorizaţi prin instrumentele de analiză Page Speed Insights (oferă o notă magazinului în funcţie de optimizarea pentru dispozitivele de pe care e accesat), Mobile Test Tool (analizează dacă magazinul online este sau nu mobile friendly), ambele dezvoltate de Google, şi Pingdom (analizează timpul de încărcare a site-urilor).
Analiza mai arată un aspect interesant şi atrage atenţia că 38% din magazinele online observate nu sunt mobile responsive. Această lipsă devine o problemă tot mai mare, deoarece la nivel global sunt mai mulţi utilizatori de internet pe mobil decât cei de pe desktop.
Cifrele Today's arată că între 20 şi 30% din clienţi vin de pe mobile, iar dacă site-urile nu oferă o experienţă de utilizare bună, impactul este foarte mare şi se pierd potenţiali clienţi. Folosind instrumentul Mobile Test Tool oferit de Google, nota medie primită de site-uri pentru optimizarea pentru mobil este de 56/100, pe când pentru desktop este de 65/100. Comparativ, magazinele online de top din România au un scor de aproximativ 45/100 şi 65/100 pe desktop.