Rottaprint, tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acţionariat 100% local, a raportat o creştere de 7% a cifrei de afaceri în trimestrul al treilea din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat primit la redacţie.
De asemenea, compania a avut comenzi în 15 ţări la nivel global în acest an, exporturile reprezentând aproximativ 22% din cifra totală de afaceri.
Unul dintre factorii cheie în obţinerea acestui rezultat a fost concentrarea pe anumite categorii de produse şi segmente de clienţi, adaptată în funcţie de sezonalitate şi de dinamica pieţei. Printre produsele de succes s-au numărat etichetele termocontractibile, etichetele tipărite digital, ambalajele pentru unt şi manşoanele pentru îngheţată toate beneficiind de o cerere în creştere, datorită investiţiilor în capacitatea de producţie şi în diversificarea portofoliului. În plus, extinderea portofoliului de clienţi prin segmentarea atentă a pieţei a contribuit semnificativ la evoluţia business-ului.
"Când ai un portofoliu complex, este esenţial să te focusezi pe anumite produse şi categorii de clienţi, în funcţie de perioadele din an şi de contextul dat de piaţă. Această strategie ne permite să ne aliniem mai eficient la cerinţele şi tendinţele pieţei, crescând astfel satisfacţia clienţilor şi consolidând relaţiile pe termen lung. Rezultatele din acest trimestru validează direcţia noastră de business şi importanţa investiţiilor în diversificarea tehnologiilor, precum tiparul digital, şi optimizarea producţiei. În 2024, am alocat un buget de 1,8 milioane de euro pentru aceste investiţii, menite să susţină creşterea continuă", declară Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Potrivit comunicatului, în trimestrul al treilea din 2024, Rottaprint a înregistrat o creştere de 11% a numărului de comenzi comparativ cu primul trimestru, o evoluţie datorată sezonalităţii specifice industriei şi volumul tradiţional mai scăzut al comenzilor din luna ianuarie. Comparativ cu trimestrul al doilea, volumul de comenzi a rămas constant, confirmând stabilitatea cererii şi eficienţa strategiei de segmentare a pieţei şi de focusare pe produse specifice.
Domeniile predominante din care au venit clienţii companiei au fost şi trimestrul acesta industria produselor din carne şi a produselor lactate, cu un focus pe produse precum etichetele termocontractibile şi capacele de aluminiu. Faţă de perioadele anterioare, în trimestrul acesta a existat o creştere a cererii şi în industria băuturilor răcoritoare în portofoliul Rottaprint, restul domeniilor rămânând constante. Mai mult, o bună parte din etichete produse pentru industria băuturilor răcoritoare au plecat spre export, mai exact spre Germania, cu simbolul DPG (echivalentul SGR în România), pentru care tipografia Rottaprint este certificată şi autorizată să îl tipărească.
Pentru acest an, Rottaprint estimează o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 5% faţă de anul precedent, când a raportat venituri de 35 milioane euro - reflectând un ritm constant şi sănătos, aliniat strategiei companiei de dezvoltare sustenabilă. Această evoluţie preconizată subliniază angajamentul Rottaprint de a investi continuu în inovaţie şi eficienţă, pentru a susţine cerinţele pieţei şi pentru a consolida relaţiile cu partenerii şi clienţii săi, atât pe plan local, cât şi internaţional.
Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acţionariat 100% local.