În condiţiile în care industria auto a Rusiei este afectată de impactul sancţiunilor occidentale, vânzările de maşini second hand duc la o relativă renaştere, Japonia furnizând mai mult de trei sferturi din vehiculele importate, potrivit News.ro.
Vânzările de maşini noi produse în Rusia au scăzut de când Moscova a trimis zeci de mii de militari în Ucraina la sfârşitul lunii februarie, în timp ce sancţiunile limitează accesul la piese şi mai mulţi producători străini şi-au suspendat operaţiunile în ţară.
Retragerea producătorilor străini, împreună cu rubla mai puternică, au mărit cererea de maşini second hand din Asia, provocările logistice fiind parţial de vină pentru că preţurile au fost cu aproximativ 10% mai mari în septembrie faţă de începutul anului, a declarat banca centrală la sfârşitul lunii trecute.
Importurile, care obişnuiau să reprezinte aproximativ o cincime din piaţă în volum şi jumătate în venituri, nu şi-au revenit încă pe deplin.
Importurile de maşini noi au fost în august cu mult sub nivelurile din februarie, arată datele agenţiei ruse de analiză Autostat, dar cele de maşini uzate sau crescut de peste două ori, de la 11.055 la 23.117. Marea majoritate, respectiv 76%, a maşinilor uzate au fost importate din Japonia, Belarus fiind pe locul doi, cu o cotă de 5,3%, arată datele.
Producătorul auto japonez Nissan a suferit luna trecută o pierdere de 687 de milioane de dolari în urma predării afacerii sale din Rusia către o entitate de stat pentru un euro, în timp ce Toyota a încetat producţia de vehicule în Rusia.
Occidentul a sancţionat exportul către Rusia a unor materiale utilizate în producţia de maşini, în timp ce opririle producţiei au împiedicat şi mai mult sectorul.
Japonia a sancţionat exportul de maşini de mare valoare în Rusia, dar maşinile uzate importate de persoane nu intră sub incidenţa sancţiunilor.
Moscova promovează, de asemenea, o schemă de importuri gri, pentru a permite continuarea livrărilor de bunuri. Aproape 70% din cele 10.257 de maşini noi importate în august au venit din China, arată datele.
Comerţul bilateral dintre Rusia şi China a crescut în acest an. Potrivit oficialilor vamali din oraşul portuar Vladivostok, din Orientul Îndepărtat din Rusia, cumpărătorii individuali au importat peste 100.000 de maşini prin oraş, din ianuarie până în august, înregistrând o creştere de aproape 50%.
Între timp, structura cumpărătorilor se schimbă. Persoanele fizice şi-au crescut ponderea în importurile de maşini noi la 23% în august, de la 2% în februarie, conform Autostat.
"Un dealer, din cauza lipsei livrărilor de maşini noi, s-a orientat spre vânzarea şi închirierea de maşini second hand", a transmis banca centrală.
După ce a început conflictul din Ucraina, Asociaţia Afacerilor Europene (AEB), care reprezintă companiile prezente în Rusia, şi-a revizuit prognoza de vânzări de maşini noi pentru 2022 la o scădere de aproximativ 50% faţă de creşterea estimată de 3,3%. În ianuarie-septembrie, vânzările de maşini noi au scăzut cu aproape 60%, până la 506.661 de unităţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2022, 09:43)
Producatorii auto din Europa in
culmea fericirii,
sa traiasca razboiul altora
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2022, 14:03)
"Economia si industria" mujica...importul de masini second hand:-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.11.2022, 15:56)
Mare tara rusia asta, foarte dezvoltata economic si social!
Azi maine, o sa le ceara recrutilor sa puna bani sa-si cumpere singuri tancuri si petarde!