• Pierderi pentru Salzgitter, în 209
Producătorul german de oţel Salzgitter AG poartă discuţii cu rivalul mai mare Thyssenkrupp AG, însă deocamdată nu este abordată fuziunea parţială sau în totalitate a diviziilor celor două companii, anunţă Reuters.
Directorul executiv al oţelăriei, Heinz Joerg Fuhrmann, a declarat ieri: "Până în prezent, a fost bine pentru compania noastră să rămână independentă".
Ieri, compania a anunţat, pentru ultimul trimestru din 2019, pierderi nete de 207,5 milioane de euro sau 3,83 euro pe acţiune, comparativ cu un câştig net de 83,7 milioane de euro sau 1,55 euro/titlu în acelaşi interval din 2018. Vânzările societăţii au scăzut la 1,91 miliarde de euro, de la 2,35 miliarde de euro în anul anterior, din cauza declinului preţului de distribuţie a unor produse din oţel şi al volumelor livrărilor.
Pe întreg anul trecut, compania a consemnat o pierdere operaţională de 253 de milioane de euro, faţă de un profit de 347,3 milioane de euro în 2018. Vânzările s-au redus la circa 8,55 miliarde euro, de la 9,28 miliarde de euro.
Salzgitter a informat că board-ul său va propune în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor programate să aibă loc în 28 mai, distribuirea unui dividend de 0,20 euro pe acţiune.
Pentru anul curent, compania preconizează o creştere a vânzărilor sale până la 9 miliarde de euro, respectiv "break even" (cheltuieli egale cu veniturile), adică profit zero.
Amintim că, în februarie, şi Thyssenkrupp a informat că operaţiunile sale de bază, cele producătoare de oţel, au consemnat pierderi de 164 de milioane de euro în primul trimestru al anului fiscal 2019/2020, încheiat în 31 decembrie 2019, faţă de un rezultat negativ de 38 de milioane de euro în perioada octombrie-decembrie 2018. Întregul conglomerat Thyssenkrupp a avut pierderi nete de 372 milioane de euro în perioada octombrie-decembrie 2019, din cauza cheltuielilor de restructurare, după un profit de 60 de milioane de euro în acelaşi interval din anul anterior. Profitul ajustat înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a scăzut la 50 de milioane de euro, de la 217 milioane de euro în ultimele trei luni din 2018.
La data de 27 februarie, Thyssenkrupp a decis să-şi vândă divizia de lifturi către un consorţiu alcătuit din firmele de investiţii Advent şi Cinven, cărora li s-a alăturat Abu Dhabi Investment Authority şi fundaţia RAG din Germania. Gigantul a obţinut 17,2 miliarde de euro din această afacere.
Thyssenkrupp Elevator Technology (ET), cea mai profitabilă divizie a grupului german, pe care specialiştii o evaluau la cel mult 17 miliarde de euro, a fost scoasă la vânzare în condiţiile în care conglomeratul are nevoie de bani pentru fondurile de pensii, pentru reducerea datoriilor şi investiţii în alte divizii. Anul trecut, divizia ET avea peste 50.000 de angajaţi şi vânzări de 8 miliarde de euro.
Thyssenkrupp a informat că, din banii obţinuţi din vânzarea ET, va reinvesti 1,25 miliarde de euro în răscumpărarea unei mici cote din divizia de lifturi. Compania a exclus plata unui dividend special.