Schimbarea regulilor de publicitate, loc de dispută între avocaţi şi Uniunea Barourilor

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 28 ianuarie 2014

Schimbarea regulilor de publicitate, loc de dispută între avocaţi şi Uniunea Barourilor

Ovidiu Constantinescu, Boştină şi Asociaţii: "În urma acestor hotărâri, avocatura a devenit una dintre cele mai secretoase şi opace profesiuni"

Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) s-a trezit cu un val de nemulţumuri după ce a instituit noi reguli privind publicitatea şi comunicarea pentru casele de avocatură.

Avocaţii se plâng că, prin noile dispoziţii, le este încălcată libertatea de exprimare, iar unele surse din piaţă susţin chiar că cei de la "Boştină şi Asociaţii" le-ar fi contestat la UNBR.

Reprezentanţii casei de avocatură nu au dorit să precizeze, oficial, dacă zvonurile respective erau adevărate.

"Boştină şi Asociaţii nici nu confirmă şi nici nu infirmă relatările presei privind depunerea unei plângeri prealabile împotriva hotărârii UNBR", se arată într-un comunicat al companiei, oficialii companiei continuând: "Din cauza adoptării de către Consiliul UNBR, la sfârşitul anului trecut, a noilor reglementări privind comunicarea în general şi a publicităţii în particular, nu putem oferi presei nici, o informaţie cu privire la acest subiect, de teamă ca nu cumva să încălcăm aceste prevederi, încălcare care ar putea fi considerată, conform statului, «abatere deosebit de gravă» care poate fi pedepsită şi cu excluderea din profesie. Ca atare, organele profesiei - barourile şi UNBR - sunt singurele îndrituite să ofere informaţiile cu privire la acest caz particular", se specifică în documentul remis redacţiei.

Reprezentanţii UNBR nu au oferit niciun răspuns în urma solicitării noastre, până la încheierea ediţiei, în timp ce alte case de avocatură şi-au declarat, la unison, neutralitatea cu privire la problemă, cel puţin ca poziţie oficială.

Ovidiu Constantinescu, reprezentantul Boştină şi Asociaţii, a declarat pe blogul casei de avocatură: "Nu cred că publicitatea e răul absolut care macină din interior profesia de avocat". Oficialul a continuat, întrebându-se: "De ce sigla trebuie să aibă dimensiunea de 40/60 cm? Ca să se deosebească de o faţă de pernă standard care are dimensiunile de 50x70 cm!? De ce sigla trebuie să fie din metal şi nu din plastic? De ce trebuie gravată sigla şi nu se pot folosi autocolante? De ce dimensiunea anunţurilor publicitare trebuie să fie 6x9 cm şi nu 16x9 cm ca să păstreze proporţia de la televizoare? De ce pe invitaţiile la evenimente trebuie să trec pe lângă numele meu şi numele baroului, în condiţiile în care el nu suportă nici o cheltuială la evenimentul cu pricina? De ce trebuie sa-mi aprobe «organele profesiei» broşurile, în condiţiile în care nu plăteşte un ban pentru ele?". Reprezentantul casei de avocatură a continuat, în aceeaşi notă: "Am crezut că avocatura e «profesiune liberală». M-am înşelat, liberalismul «capitalist» a dispărut cu totul şi au revenit în actualitate reglementările de breaslă feudală, la aproape un mileniu de la dispariţia lor ca formă de organizare a muncii". Potrivit domniei sale, "deschiderea spre dialog din partea UNBR ar fi fost reală, în condiţiile în care consultarea ar fi fost publică şi ar fi avut loc înainte şi nu după adoptarea hotărârilor. Domnul preşedinte UNBR susţine că modificările au fost făcute la solicitarea majorităţii avocaţilor, ceea ce este cel puţin hazardat, deoarece pe noi cel puţin, la Boştină şi Asociaţii, nu ne-a întrebat nimeni dacă suntem de acord cu propunerea". Ovidiu Constantinescu a conchis: "În urma hotărârii din decembrie a UNBR, avocatura a devenit una dintre cele mai secretoase şi opace profesiuni, o stare de fapt inerent în defavoarea celor care beneficiază de servicii de consultanţă juridică".

Conform noilor reglementări din domeniu, publicitatea profesională se realizează în exclusivitate de către organele profesiei, făcându-se distincţie între tipurile de publicitate pe care le pot folosi avocaţii. Astfel, publicitatea formelor de exercitare a profesiei este distinctă de publicitatea profesională, care urmăreşte promovarea profesiei de avocat. Totodată, avocaţii îşi vor putea face publicitate numai în revistele de specialitate, sau care nu sunt adresate publicului larg. Casele de avocatură nu vor mai avea dreptul să îşi racoleze clientela, să utilizeze corespondenţe de email sau platforme web precum Google, Yahoo, Wordpress sau Blogger, iar broşurile de prezentare trebuie autorizate de Barou. De asemenea, sunt interzise şi comunicarea publică a funcţiilor deţinute anterior în cadrul unor autorităţi, de către avocaţii incluşi în forma de exercitare a profesiei, menţiunile autolaudative sau comparative, informaţiile privind cifra de afaceri sau succesele profesionale.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb