Directorul general al diviziei Uber operaţiunilor Uber din America Latină, George Gordon, consideră posibil ca serviciile de ride-esharing şi de car-sharing să urmeze modelul televiziunii prin cablu sau al deţinerii unui telefon în locuinţă, având în vedere că a afirmat la un forum al oamenilor de afaceri din regiune că nu a mai deţinut un automobil de aproape 10 ani, relatează MarketWatch.
"Aceasta este una dintre schimbările pe care le aduce tehnologia", a precizat Gordon, potrivit unui mesaj postat pe Twitter de unul dintre participanţii la reuniune.
Şi alte persoane au avut o opţiune similară. În jur de 9% dintre persoanele care au vândut un vehicul în ultimul an au decis să nu cumpere unul nou, preferând să folosească în schimb servicii ca Uber şi Luft, potrivit unui sondaj efectuat de Reuters şi Ipsos în luna mai.
Robert Farrington, fondator al site-ului financiar The College Investor, este unul dintre acei oameni. Cînd a venit timpul să îşi înlocuiască maşina pe care o avea de 10 ani şi care avea la bord 100.000 de kilometri, acesta a decis să vadă cum se poate descurca fără maşină. În schimb, a plănuit să folosească Uber sau Lyft pentru majoritatea drumurilor sale. Familia sa încă deţine o altă maşină, dar el s-a deplasat în mare parte folosind serviciile de ride-sharing.
Astfel, explică Farrington: "Cumpărarea unei maşini ar fi costat mai multe mii de dolari, iar obţinerea unui împrumut ar fi avut un cost lunar de cel puţin 300 de dolari, incluzând şi asigurarea, aşa că ride-sharingul părea să fie o opţiune bună. În cel mai rău caz, dacă ride-sharingul nu funcţiona aş fi cumpărat o altă maşină oricum".
Experimemtul său s-a dovedit un succes. Farrington a cheltuit doar 100-200 de dolari pe lună călătorind cu Uber şi a constatat că disponibilitatea maşinilor este destul de bună, chiar dacă locuieşte într-o suburbie.
Oameni ca Farrington reprezintă doar vârful icebergului persoanelor care se pot lipsi de maşina proprie. Potrivit unui studiu, până la 25% dintre şoferii americani actuali ar putea beneficia de renunţarea la vehiculele lor în favoarea serviciilor de ride-sharing.
Dar nu este vorba doar despre faptul că oamenii optează să renunţe la maşinile personale ci şi despre faptul că mult mai mulţi oameni optează să nu şofeze de la bun început. Între anii 1983-2014, procentajul oamenilor cu vârste de 16-44 de ani care deţineau carnet de conducere a scăzut de la 91,8% la 76,7%, potrivit unei cercetări realizate de Institutul de cercetări în domeniul transporturilor al Universităţii din Michigan.
Cercetările au arătat că marea majoritatea a persoanelor care utilizează servicii de ride-sharing nu şi-au schimbat comportamentul în privinţa opţiunii de a avea sau nu o maşină.
Schimbarea este însă mai notabilă atunci când sunt luate în considerare servicii de car-sharing cum sunt cele oferite de Zipcar şi car2go. Spre deosebire de Lyft şi Uber, care permit utilizatorilor să comande o maşină sau să împartă folosirea unei maşini cu alte persoane, programele de car-sharing permit membrilor să rezerve o maşină pe care o conduc chiar ei. Utilizatorii plătesc de obicei un tarif pe oră, iar uneori tarifele sunt recurente.
O proporţie de 43% dintre membrii Zipcar deţineau o maşină înainte de a se înscrie în program, dar numai 24% au continuat să o facă după înscriere, a constatat Zipcar în urma unui studiu.
În plus, cercetătorii Universităţii California au aflat că impactul Uber şi Lyft asupra mediului este nesemnificativ, adică utilizatorii serviciilor lor înlocuiesc transportul public cu serviciile de ride-sharing în loc să înlocuiască vehiculele personale.
Asta înseamnă că este mai probabil ca numărul automobilelor de pe şosele mai degrabă să crească decât să scadă.
Un studiu al experţilor Universităţi California sugerează în schimb că fiecare vehicul folosit pentru car-sharing înlocuieşte 9-13 vehicule personale.
Zipcar estimează că de la lansarea serviciului său pe piaţă au fost scoase din circulaţie peste 400.000 de vehicule.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2018, 04:24)
Siguranța cu cine călătorești e 0.
Un fel de mers cu ocazie.
Dacă nu vrei masina este autobuz, metrou, tranvai, tren, avion.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2018, 09:03)
Vanzatori mai bine ieftini-ti masinile si bateti-va cu bancile sa dea credite avantajoase, nu speculate Parca v-ati vorbit toti sa nu fie pretul sub 12000 (lei? ce bine ar fi!)Plus ca dupa ce te- ai indatindatorat
stai la cozi pe sosele intre casa si diverse directii ,fara o oferta de turism convenabila ,cu un pret al combustibilului care nu scade niciodata cu preturi la asigurari cel putin piperate ca sa nu fie, cam aranjate si nu ar fi de uitat nici altele taxesi nici pretul si problema pieselor de schimb Pretul la care se obtin automobilele SH reprezinta puterea de cumparare majoritara a pietei de la noi iar cu un asemena nivel de pret parcul de masini noi s-ar reinnoi cu mult mai repede si fara mult cautatul program rabla Da e bun transportul in comun ca alternativa cand ne ducem copii la scoala si nu cu masina personala