Mai mulţi acţionari minoritari ai OMV Petrom (SNP), printre care SIF Muntenia şi SSIF Broker, au depus cereri de retragere din acţionariatul companiei, prin programul de răscumpărare a titlurilor investitorilor care s-au opus la AGA din august operaţiunii de separare a activităţii de marketing.
Lista cuprinde mai mulţi acţionari, atât persoane fizice cât şi companii, printre care SIF Muntenia şi SSIF Broker, au declarat surse din piaţa de capital, citate de Mediafax.
Reprezentanţii celor două societăţi au confirmat că vor să se retragă.
Petrom nu a dorit să ofere informaţii, menţionând că "va comunica pieţei informaţiile relevante" pe acest subiect.
Acţionarii Petrom care au votat împotriva operaţiunii de desprindere a activităţii de marketing şi transferul unei părţi din patrimoniul companiei către OMV Petrom Marketing au putut depune, până la 3 septembrie, cererile de retragere din acţionariat.
Împotriva deciziei s-au pronunţat acţionari care deţin cumulat 25,6 milioane de acţiuni, reprezentând 0,04% din capital, şi s-a abţinut Fondul Proprietatea, cu 11,39 milioane de titluri, respectiv 20,11% din total.
Dreptul de retragere poate fi exercitat pentru toate acţiunile deţinute, nefiind permisă exercitarea parţială.
Preţul brut pe care OMV Petrom îl va plăti va fi stabilit de un expert autorizat independent ca valoarea medie ce rezultă din aplicarea a cel puţin două metode de evaluare recunoscute de legislaţie.
Compania va face public preţul de retragere printr-un raport care va fi transmis BVB şi CNVM.
Dacă acţionarii nu sunt de acord cu preţul oferit de companie au opţiunea ca în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării raportului să revoce cererea de retragere, prin depunerea unei declaraţii.
La 3 august, acţionarii companiei au aprobat majorarea capitalui OMV Petrom Marketing cu 775,59 milioane lei, de la 204,7 milioane lei la 980,3 milioane lei, în cadrul operaţiunii prin care firma va prelua activităţile de marketing de la acţionarul unic, OMV Petrom.
Majorarea de capital va fi realizată prin transferul unei părţi din patrimoniul OMV Petrom către OMV Petrom Marketing. OMV Petrom Markeing este fosta companie OMV România, care administra benzinăriile sub sigla OMV.
Ca efect al desprinderii, OMV Petrom va transfera către OMV Petrom Marketing activele şi pasivele aferente activităţilor de marketing, desfăşurate în prezent de divizia de marketing din cadrul OMV Petrom prin intermediul a trei unităţi de afaceri, respectiv vânzare cu amănuntul, comercial şi administrarea afacerii.
OMV Petrom este controlată de grupul austriac de petrol şi gaze OMV, care deţine 51,01% din acţiuni. Statul are, prin Ministerul Economiei, 20,6% din titluri, iar Fondul Proprietatea 20,1% din capital.