Majoritatea reprezentanţilor sindicaliştilor producătorului auto francez PSA Peugeot Citroen s-au pronunţat, ieri, în favoarea planului de fuziune cu rivalul italo-american Fiat Chrysler Automobiles NV, anunţă Reuters.
Totuşi, sindicatele au spus că, odată semnat acordul de fuziune, vor dori informaţii detaliate despre planurile companiei combinate.
Franck Don, reprezentant al sindicatului CFTC, a declarat: "Rămânem vigilenţi cu privire la impactul social al fuziunii şi aşteptăm o imagine mai clară şi mai detaliată a implicaţiilor planului asupra fabricilor şi volumului de producţie. Dar, în forma prezentată, proiectul de fuziune are sens, dat fiind că cele două grupuri se completează, au o situaţie financiară sănătoasă, iar mulţumită noului format vor atinge o dimensiune critică, vitală în industria auto de astăzi".
Asigurarea sprijinului sindicatelor europene va fi esenţială pentru compania ce rezultă din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajaţi şi va opera sute de fabrici din întreaga lume.
Acordul a stârnit îngrijorări în Germania şi Marea Britanie, la fabricile care asamblează autoturismele Opel şi Vauxhall, unde au fost reduse locuri de muncă în ultimul an, ca parte a diminuării costurilor.
Fuziunea va da naştere unei entităţi combinate cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de circa nouă milioane de vehicule. Compania astfel creată va fi al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.
Noua entitate va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de cei ai FCA. Grupul ce ia fiinţă în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda şi listat la bursele din Paris, New York şi Milano. Compania va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.