Compania auto cehă "Skoda", divizie a constructorului german de autovehicule Volkswagen, intenţionează să-şi dubleze veniturile în următorii zece ani, cu ajutorul vânzărilor mai mari pe pieţele cu dezvoltare rapidă din afara Europei, a declarat Winfried Vahland, preşedintele consiliului de directori.
Skoda este a doua mare companie din Cehia în funcţie de vânzări. Exporturile constructorului auto au o pondere de 7% în exporturile totale ale statului şi, în aceste condiţii, reprezintă un importat factor de creştere economică pentru Cehia, notează Reuters, potrivit Mediafax.
"Obiectivul nostru este de a dubla, cel puţin, până la sfârşitul acestei decade vânzările totale ale brandului, comparativ cu volumele de azi", a afirmat Vahland.
Vânzările Skoda din ţările din afara Europei, concentrate în principal în China şi Rusia, reprezintă 30% din total, potrivit companiei.
Constructorul auto a vândut anul trecut 684.226 de maşini, volum cu 1,4% peste cel din 2008. Vânzările din China au urcat de mai mult de două ori, la 122.556 autovehicule. În schimb, veniturile au scăzut cu 6,2%, la 188 de miliarde de coroane (10,7 miliarde de dolari).