Cele mai mari salarii din regiune pentru cei care lucrează în marketing, PR şi publicitate le încasează specialiştii din Slovenia, a căror medie salarială netă este de 1.910 euro, pe lună, potrivit comparatorului salarial Paylab. Sunt urmaţi de cei din Estonia, cu 1.650 de euro, lunar, şi cei din Lituania, care au un salariu mediu de 1.635 de euro.
Ierarhia continuă cu salariile încasate de specialiştii în marketing, PR şi publicitate din Cehia (1.530 de euro), cei din Croaţia (1.510 euro) şi Slovacia (1.440 euro). La scurtă distanţă se află angajaţii din Letonia, unde angajatorii oferă specialiştilor din domeniu un salariu mediu de 1.400 de euro, pe lună, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei noastre.
Foarte apropiate ca nivel salarial sunt şi următoarele două ţări vecine - Ungaria şi România, unde specialiştii în marketing, PR sau advertising au salarii medii de 1.280, respectiv 1.230 de euro. Doar Bulgaria şi Serbia coboară sub acest nivel, cu câştiguri medii nete raportate de 1.095, respectiv 900 de euro, lunar.
"Vorbim despre o industrie care a crescut foarte mult în ultimii ani şi care a ajuns la un nivel foarte dezvoltat de supraspecializare. În acest moment, suntem la niveluri similare cu ce se întâmplă în afară în acest domeniu. Da, comparativ cu alte ţări din regiune, suntem pe ultimele locuri în ceea ce priveşte salariile oferite de angajatori, dar dacă ne raportăm la ce se întâmplă pe piaţa locală, vedem că avem de-a face cu un domeniu din ce în ce mai competitiv, care începe să concureze cu industriile recunoscute pentru "generozitatea" faţă de angajaţi. Şi aici mă refer la IT, avocatură sau banking", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Potrivit raportului Paylab, care include date strânse de la angajatorii şi angajaţii din toate ţările regiunii ECE, cele mai importante aptitudini pe care le caută acum companiile din domeniu de la candidaţi sunt stăpânirea zonei de digital marketing, user experience (experinţa pe care o are un utilizator atunci când foloseşte un produs digital) şi project management. Mai puţin cântăresc astăzi cunoştinţele de social media, de copywriting sau de organizare de evenimente.