Sphera Franchise Group ("Sphera") a raportat vânzări consolidate în valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, reprezentând o creştere de 24,6% faţă de vânzările pro-forma ale aceleiaşi perioade a anului anterior, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Datele transmise arată că principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7% la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2% la creşterea vânzărilor.
Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, EBITDA normalizată a crescut cu 4,5%, până la 72,4 milioane lei, iar profitul net a sporit cu 4,5%, până la 34 milioane lei, mai informează sursa citată.
Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group, a declarat: "Creşterea continuă a Sphera pe toate liniile de business este foarte încurajatoare, cu vânzări care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o creştere de 21,5% şi toate afacerile din România, Republica Moldova şi Italia s-au bucurat de creşteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la 2 restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj. Această performanţă generală a dus la o EBITDA normalizată de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% faţă de 2017".
În trimestrul al patrulea din 2018, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru din 2017. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România, mai arată datele companiei.
În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, până la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei în T4-2017, conform companiei.