SPOT PUBLICITAR PENTRU CAFEAUA JACOBS KRONUNG Familie la o răscruce morală

FLORIAN GOLDSTEIN
Ziarul BURSA #Omul sf(M)inteste locul / 26 martie 2010

Captură de pe Youtube din clipul publicitar "Jacobs Kronung - Puterea Alintaromei"

Captură de pe Youtube din clipul publicitar "Jacobs Kronung - Puterea Alintaromei"

Este o familie de cinci persoane - tata (aproximativ 43 de ani), mama (blondă despletită, maximum 40 de ani), trei fiice (două pubere şi cea mare, de aproximativ 20 de ani), într-o casă spaţioasă, cu scară interioară şi dormitor la etaj.

Dimineaţa.

Cafea.

Tatăl urcă la etaj, dar uşa de la dormitorul celei mari (sau de la baia de pe palier?) este încuiată. Încearcă să o ademenească pe fiică prin mirosul cafelei. Uşa se deschide şi un tânăr brunet, de vreo 22 de ani, în maieu, îi ia ceaşca. "O, mulţumesc!", îi spune, întinzându-i mâna să se recomande: "Eu sunt Alex. Prietenul Corinei", care Corina apare şi ea din spatele băiatului şi îşi salută tatăl cu bucurie - " "Neaţa tati!".

Şi pentru că tatăl nu-şi revine din stupefacţie, intervine mama, care-i dă o altă ceaşcă de cafea : "Ce e iubitule? Întotdeauna ţi-ai dorit un fiu, nu?!"

O voce din off rosteşte "Jacobs Kronung - Puterea Alintaromei", iar puştiul îi face cu ochiul tatălui.

Situaţia este, de fapt, scandaloasă - cel puţin morala simţului comun o condamnă.

Puştiul iese în maieu, de dimineaţă, din dormitorul fiicei (sau din baie) şi este evident că, peste noapte, nu au făcut la matematică.

Tatăl nu ştie că fiica-sa are un "musafir".

Nu-l cunoaşte pe băiat.

Fiica lui a avut o aventură de o noapte.

Asta se petrece într-o casă unde se mai află două adolescente - un exemplu de nedorit la vârsta lor (imaginaţi-vă cum, în fiecare dimineaţă, iese câte un puşti mereu necunoscut, în maieu, din dormitorul fiecăreia dintre domnişoare - ce nume ar primi casa în care s-ar petrece aşa ceva ?).

Soţia are cunoştinţă de aventura fiicei sale şi indubitabil, o aprobă.

Nu-i deloc sigur că adolescentele n-ar fi şi ele la curent - un fel de conspiraţie femeiască împotriva bărbatului, impunând, în casă, altă morală decât e de bănuit că ar admite un cap de familie.

Puştiul nu este doar prost crescut şi obraznic, ci şi obscen ; ia cafeaua tatălui, deşi este evident că nu-i era destinată (de vreme ce acela nu ştia de prezenţa lui acolo); îl ia peste picior spunându-i "O, mulţumesc!"; îşi permite să-i întindă mâna, el primul; are pretenţia că ar fi suficient să tranşeze situaţia, doar recoman-dân-du-se "Sunt Alex"; şi în sfârşit, ca să pună capac la toate, când duce ceaşca la gură, îi face cu ochiul "bătrânului", într-o complicitate mas-culină a perversităţii - "I-am tras-o lui fiica-ta!", pare să spună.

Clipul evită să ne mai arate reacţia tatălui; oare i-o fi răspuns fă-cându-i şi el cu ochiul ?

Să mai menţionăm că fie fiica, fie puştiul, beau din ceaşca de cafea din care deja sorbise tatăl - relativ dezgustător, dar în consonanţă cu restul întâmplărilor.

Soţia face pe niznaia : "Ce e iubitule? Întotdeauna ţi-ai dorit un fiu, nu?"

Excluzând că i-aţi întoarce un dos de labă, dumneavoastră ce replică i-aţi da ?

Sloganul "Puterea Alintaromei" nu putea să apară într-un context mai nepotrivit.

Ce putere?

Are cafeaua puterea să vicieze familia?!

Nu cred că este posibil şi nici că asta ar fi fost intenţia scenaristului.

Ci, pur şi simplu, semantica scenariului este scăpată din mână, este nepotrivită codului nostru moral; cred că autorul şi-o fi spus că, şocând şi el moravurile, cât de cât, va primi aprobarea partizanilor a ceea ce s-ar numi "familia modernă, lipsită de prejudecăţi" şi va atrage atenţia asupra produsului la care face reclamă.

Dar, de la "cât de cât", a deraiat într-un exemplu de promiscuitate.

Iar promiscuitatea reprezintă primitivism.

Nici modernitate, nici eliberare de prejudecăţi.

NOTĂ

Cititorii sunt invitaţi (www.bursa.ro) să participe cu subiecte la această rubrică, gândită pentru recuperarea bunului simţ.

Opinia Cititorului ( 23 )

  1. Mai exista doua fete in casa? N-am vazut.

    1. daaaa,ce am fost si ce am ajuns...!!

      Clipul are o varianta scurta si una lunga.In cea lunga,apar si cele doua adolescente.

    Incredibil, cat de mult prost gust in aceasta reclama si in multe altele care perpetueaza promiscuitatea,obscenitatea, vulgaritatea si tot ce este lipsit de valorile umane....

    Realmente, cei ce se ocupa de domeniul respectiv trebuie sa-si faca treaba cu responsabilitate.... 

    Din nefericire tinta majoritatii romanilor nu este bunul simt. Cred ca acea reclama pe care nu am vazut-o ar fi avut un succes de doua ori mai mare daca vre-una dintre fete si-ar fi aratat din "greseala" vre-un san dezgolit si ar fi fost si mai renumita daca CNA ar fi permis sa se auda eventual si vre-o injuratura in ea.

    Dar unde este CNA in toata povestea aceasta, cei platiti sa vegheze asupra moralei tuturor aparitiilor de pe ecran (film, spot publicitar, emisiuni etc)? De ce nu au luat atitutdine?

    1. Ma face sa zambesc articolul asta....ma intreb cum ar fi sunat daca il scria Make si nu Florian Goldstein :D. Make ar mai fi adus cateva fete...sa intregeasca familia, nu din alte motive :))

      Misterul observatiei ma face sa te intreb: care-i logica?

      Cine il cunoaste pe Make poate sa spuna si care e logica.

      CNA monitorizeaza HBO :)

      si pana la urma, care-i logica? lumineaza-ne...

      Fiind MAKE,pretind ca il si cunosc;inteleg ca si tu pretinzi ca il cunosti.Totusi,eu nu pot spune care este logica observatiei tale,desi afirmi ca ar trebui.Ajuta-ma,te rog:care este logica observatiei tale?Nu de alta,dar as vrea sa zimbesc si eu.

    "Soţia face pe niznaia : "Ce e iubitule? Întotdeauna ţi-ai dorit un fiu, nu?"

    Excluzând că i-aţi întoarce un dos de labă, dumneavoastră ce replică i-aţi da ?" 

    aici am ramas fara replica..Inteleg din formulare ca variantele sunt: dos de laba si replica? Ok, uitam de dos de laba, dar musai trebuie sa-i replicam ceva? Ceva care sa tina loc de dos de laba? Cam cum ar trebui sa sune in acceptiunea semnatarului articolului? Un "Adica tu stiai si nu spuneai? beep ma-tii de conspiratoare femeiasca seniora!"?

    Concluzia e simpla: O reclama grobinana care zgandara macho-ismul de pater familias tot al unui grobian. 

    1. Lipsa de replica pare sa fie ilustrata de clip, care prezinta stupefactia drept cauza a eventualului blocaj al tatalui. Dumneavoastra sugerati ca aceasta - lipsa replicii - ar fi chiar atitudinea recomandata,civilizata, chiar in absenta blocajului. Neg ca as fi "grobian" or "macho",neg ca mi-as injura sotia. Dar lipsa de reactie o consider, nu prea "soft",nu moliciune, ci pur si simplu improprie si complice la alunecarea morala a familiei. Daca v-ati asuma un astfel de risc,in numele a ceea ce pare ca numiti "comportament civilizat", atunci,da,marturisesc ca ne aflam in dezacord. Desigur,inteleg ca fiecare este liber in optiunile morale.

      absenta reactiei nu e civilizata,ci a unui papalapte (aici,papacafea). eu,unul,mai intii l-as fidat afara pe golan.dupa aia,mai vedeam.

      tacerea nu poate fi civilizata deoarece consacra o situatie oribila

    Da, asta intra in categoria "parintii este prosti, si nu intelege". cat despre intrebarea: unde este CNA-ul, pai ..mai sunt reclamele la Lays, premiul de 200 de euro, care indeamna fetele a isi puna silicoanele sa nu le fie luat bunaciunea de .... pierde vara care zboara de lg ele dupa o pereche de ..silicoane, (adica un mesaj de genul: daca panarama isi pune silicoane, tu, fata cuminte si buna si educata, de ce nu ti-ai pune, k uite iti pleaca barbatul!!) si cea de la vinul cu un milion de lei (parca Murfatlar) unde barbatilor le este clar transmis mesajul: vrei una "buna" si "penala", joaca in concursul nostru si ia-ne banii... Promiscuitatea, la cote maxime, se afla in ff multe reclame. CNA-ul doarme, presupun ca pe post de clamante au fost "donatiile" din partea firmelor respective. Sau a posturilor tv. Iar noi toti suntem, intr-un fel, obligati sa inghitim asa ceva ...

     

    1. astfel de reclame apar si pe Discovery ?

      nu stiu pt ca schimb la reclame dar chiar mai facut curioasa

    nu este posibil ca in Romania sa ni se bage pe gat astfel de reclame . Mult respect din partea mea pt aceasta campanie. Este un lucru care sincer ma face sa am mai mare incredere in ziarul dumneavoastra. Inca odata bafta! p.s.: articolul este excelent realizat!!!

    Excecelent articol ! In realitate se doreste cu orice pret captarea atentiei telespectatorului si apoi asocierea cu reclama ! In ceea ce priveste captarea atentiei scopul a fost atins insa pe termen lung reclama nu numai ca isi va dovedi ineficienta dar va avea un efect de bumerang , de repulsie

    Tin sa va felicit pentru articol si pentru aceasta rubrica, domnule Goldstein. Astept cu nerabdare urmatoarele articole.

    1. Ooo ! ce tare te-ai incalzit; astepti urmatoarele articole sau urmatoarele numere ??!. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb