Consiliul pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al României s-a reunit ieri, pentru cea de-a doua întâlnire de lucru cu reprezentanţii asocierii THR-TNS şi cu responsabilii de proiect din cadrul ministerului.
Echipa de proiect, reprezentată la această întâlnire de Eulogio Bordas, liderul asocierii THR-TNS, a finalizat etapa de realizare a tuturor studiilor necesare pentru stabilirea imaginii curente a ţării noastre ca destinaţie turistică.
Cercetarea a avut două componente - una calitativă şi una cantitativă - şi s-a desfăşurat în ţara noastră şi în cele opt ţări stabilite ca pieţe principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului naţional (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria şi SUA). Cele opt pieţe studiate reprezintă aproape 40% din valoarea pieţei mondiale de turism extern, adică un volum de 240 de miliarde de euro (la nivelul anului 2008), care corespunde unui număr de 249 milioane călătorii externe.
În acest context, Eulogio Bordas a explicat că România, spre deosebire de multe alte ţări, poate să dezvolte un brand turistic puternic, însă pentru aceasta este nevoie de o comunicare constantă, pe o perioadă de minimum 5 ani, cu publicuri ţintă bine definite spre care se vor concentra eforturile de promovare. În opinia consultantului spaniol, consumatorii trebuie să asimileze un nou set de imagini şi percepţii despre România, lucru care nu este posibil pe termen scurt.
O altă concluzie a cercetărilor se referă la faptul că, după ce vizitează România, turiştii străini îşi îmbunătăţesc părerea despre ţara noastră. Acest lucru înseamnă că realitatea este mai bună decât percepţia şi, deci, România trebuie să desfăşoare campanii de comunicare pe plan extern pentru a îmbunătăţi percepţiile potenţialilor turişti despre ţara noastră.
De asemenea, în urma analizei comune în cadrul Consiliului de brand, au fost selectate cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuite culturale, turism în natură, turism rural, city breaks, turism activ şi de aventură, turism balnear şi de întreţinere.
Pe baza rezultatelor obţinute până în prezent, asocierea THR-TNS va parcurge, în următoarele două luni, etapele privind poziţionarea strategică a brandului: conceptualizarea, crearea şi proiectarea identităţii vizuale; realizarea manualului de brand şi stabilirea liniilor directoare pentru strategia de comunicare.