După un an şi jumătate de activitate, BeeFast - start-up tech de curierat ultra-rapid şi integrare digitală pentru businessuri offline - primeşte o investiţie de 500.000 de euro pentru accelerarea businessului, extinderea sa şi consolidarea la nivel operaţional. Infuzia de capital vine de la un investitor privat, valoarea din prezent a BeeFast fiind evaluată la 3 milioane de euro, iar întreaga asistenţă juridică pe parcursul investiţiei fiind asigurată de KPMG Legal - Toncescu şi Asociaţii SPARL, conform unui comunicat remis redacţiei.
Lansată la finalul lui 2019, BeeFast a devenit o soluţie la problema livrărilor ultra-rapide în Bucureşti şi Ilfov, având o medie de livrare de 55 de minute de la plasarea comenzii. Acesta a fost principalul motor de creştere în 2020, când, pe fondul pandemiei, start-up-ul a crescut accelerat. Astfel, BeeFast a ajuns de la o medie de 16 comenzi/zi în ianuarie 2020 la aproape 400 comenzi/zi în ianuarie 2021 şi 500 de comenzi/zi în prezent.
Dinamica înregistrată a fost posibilă datorită platformei tech pe care funcţionează sistemul BeeFast, care a permis atât integrarea rapidă cu magazinele online cu tradiţie, precum şi oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată şi livrare a comenzilor pentru magazinele offline care şi-au dorit o tranziţie rapidă către online în perioada pandemiei.
Dezvoltările din ultimul an şi soluţiile propuse de BeeFast pentru segmentele de piaţă dinamice din online au dus la o creştere constantă a numărului de curieri şi clienţilor parteneri, iar acest lucru s-a reflectat şi în cifra de afaceri. Astfel, la jumătatea lui 2021, BeeFast a înregistrat o cifră de afaceri în creştere cu 350% faţă de perioada similară a anului trecut.
Trendul accelerat de creştere a domeniului, performanţa soluţiei tech, portofoliul de clienţi, alături de echipa de antreprenori care au fondat BeeFast şi viziunea acestora asupra dezvoltării viitoare plasează evaluarea pentru BeeFast la 3 milioane de euro în prezent. Procesul de evaluare şi due dilligence, negocierile şi formalităţile pentru încheierea tranzacţiei de infuzie de capital în BeeFast au durat 3 luni.
Pe parcursul acestei perioade, serviciile juridice au fost asigurate de echipa de avocaţi coordonată de Laura Toncescu, Head of KPMG Legal -Toncescu şi Asociaţii, alături de doi Managing Associates, Dragoş Nicolae Iamandoiu şi Corina Roman, iar echipa KPMG Advisory a fost implicată în asigurarea consultanţei pe parte de structurare a tranzacţiei. Evaluarea brandului şi a platformei informatice BeeFast a fost făcută de CMF Consulting.
În prezent, la 18 luni de la lansare, BeeFast gestionează livrările rapide a peste 300 business-uri locale - restaurante, magazine online de băuturi, de electrocasnice, de accesorii, magazine din segmentul fashion şi florării. Platforma încadrează peste 1.500 curieri activi, care funcţionează optimizat, după principiile de shared economy.
Odată cu această investiţie vom accelera dezvoltarea BeeFast. Primul obiectiv de creştere presupune triplarea numărul de livrări zilnice în următorul an. Evoluţia va avea loc atât pe fondul atragerii de noi clienţi din zona Bucureşti, unde interesul pentru livrări ultra-rapide este în creştere, cât şi prin extinderea către noi oraşe, direcţie pe care o aveam în plan pentru acest an, a declarat Cristian Grozea, CEO şi co-fondator BeeFast.
De asemenea, investiţia primită va fi direcţionată parţial şi spre consolidarea şi optimizarea la nivel operaţional, respectiv către dezvoltarea de funcţionalităţi astfel încât clienţii să aibă o experienţă optimizată, atât pe zona B2B - companii şi curieri, cât şi B2C, la nivelul clienţilor finali.