Start-up-ul tech Pluria, lansat în septembrie 2020 de antreprenorul Andrei Creţu, co-fondator al reţelei 7card, pune România pe harta inovaţiilor exportate, lansând aplicaţia, la interval de câteva zile, în Spania şi Columbia, se arată într-un comunicat de presa remis redacţiei. În ambele ţări, Pluria şi-a construit o echipă locală cu care dezvoltă platforma. Dacă intrarea pe piaţa iberică a fost luată în calcul încă de la început, lansarea în Columbia marchează primul pas în America Latină a Pluria.
Potrivit comunicatului, într-o piaţă mondială în care companiile îşi regândesc structura birourilor şi iau în calcul o formulă de lucru hibrid, Pluria deschide companiilor uşa a peste 150 de spaţii comune de lucru în peste 50 de oraşe din întreaga lume. De altfel, asta este şi premisa cu care start up-ul românesc, conceput şi lansat în plină pandemie, intră în Spania şi Columbia. Studiile arată că 66% dintre companii iau în calcul spaţii de lucru flexibile, acestea urmând a reprezenta, pe termen lung, o treime din piaţa imobiliară de birouri. Acest nou mod de lucru, care implică flexibilitatea angajatorului, este foarte apreciat de angajaţi.
"Misiunea noastră este să sprijinim companiile să fie organizaţii flexibile şi hibride. Până în 2030, potrivit datelor companiei spaniole de consultanţă imobiliară Savills Aguirre Newman, se aşteaptă ca 30% din piaţa de birouri din Peninsula Iberică să fie preluată de spaţii de lucru flexibile. Acest lucru ne oferă posibilităţi de creştere şi face ca o aplicaţie precum Pluria, care uneşte diferite spaţii de lucru pe o singură platformă, să fie imperios necesară. Aşa că am profitat de această oportunitate, şi am lansat oficial Pluria în Spania", spune Andrei Creţu, fondatorul Pluria.
Conform sursei citate, birourile flexibile reprezintă noua realitate şi în Columbia, unde mai mult de 70% dintre angajaţi preferă să lucreze dintr-un alt spaţiu decât biroul lor. Totodată, Columbia ocupă o poziţie fruntaşă în America Latină în ceea ce priveşte numărul spaţiilor de co-working care, în proporţie de 93%, sunt independente. Pluria are o acoperire la nivel naţional, cu spaţii în Bogota, Medellin, Cartagena, Baranquilla, Cali, Pereira şi Armenia, iar obiectivul start-up-ului peste următoarele şase luni este extinderea portofoliului de clienţi.
"Columbia ocupă o poziţie de top în regiune în ceea ce priveşte participarea la coworking şi 66% dintre managerii de Resurse Umane din companii iau în considerare redefinirea spaţiilor fizice pentru a implementa modul de lucru hibrid. Cred că Pluria are un mare potenţial pe această piaţă, iar Columbia marchează primul pas al companiei în America Latină", spune Mateo Marulanda, Country Manager Pluria Columbia.
Extinderea Pluria pe piaţa spaniolă şi cea din America Latină creşte reţeaua de spaţii de lucru flexibile, atingându-şi în acelaşi timp şi cele trei mari obiective: reducerea costurilor companiilor, acestea accesând în acelaşi timp talente şi clienţi globali, flexibilitatea mediului de lucru al angajaţilor şi clientelă nouă pentru furnizorii de spaţii de co-working. Ca şi în România, serviciul Pluria este personalizat pe baza nevoilor companiilor care-l accesează.