În afaceri contează profitul obţinut din vânzarea produselor, nu doar inovaţia, de aceea antreprenorii trebuie să ţină cont de problemele reale ale clienţilor, au fost sfătuiţi antreprenorii din tehnologie în cadrul întâlnirii Start&Grow ce a avut loc săptămâna trecută, în Capitală.
Vladimir Oane, co-fondator UberVU le-a recomandat participanţilor la întâlnire să nu lanseze soluţii pentru probleme care nu există în piaţă, doar pentru a realiza ceva deosebit, să nu inoveze de dragul de a inova.
La rândul său, Radu Georgescu, unul dintre partenerii programului Start&Grow, a spus că, în criză, nu este important să faci ceva diferit tehnic, ci să faci ceva profitabil, să fii eficient. El a adăugat că, pentru un start-up, cea mai importantă inovaţie este câştigarea primului client.
Start-up-urile care vor să obţină finanţare trebuie să ţină cont că investitorii sunt interesaţi de inovaţie doar dacă aceasta le aduce bani. Astfel, antreprenorii pot merge la business angels şi la fondurile de investiţii abia când au primul client.
Ideile de afaceri ar trebui să fie testate prin feedback de la potenţialii clienţi. Întrebarea care trebuie pusă nu este însă dacă le place produsul, ci dacă ar plăti 100 de euro pentru el, după cum a precizat Vladimir Oane.
De asemenea, speakerii evenimentului i-au sfătuit pe participanţi să înceapă o afacere încă din timpul facultăţii, participând la programele de business ale organizaţiilor studenţeşti şi ONG-urilor, şi să aibă grijă să nu devină captivi în propria afacere.
Start&Grow este un program lansat de startups.ro în parteneriat cu Microsoft România, pentru a susţine dezvoltarea unor afaceri promiţătoare, oferindu-le acces gratuit la cele mai bune resurse de business.