Stefanos Theocharopoulos: Piaţă dificilă pe telecom, dar cu semne de stabilizare

ANCUŢA STANCIU
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 14 mai 2012

Stefanos Theocharopoulos: Piaţă dificilă pe telecom, dar cu semne de stabilizare

(Interviu cu domnul Stefanos Theocharopoulos, directorul general al Romtelecom şi Cosmote România)

Reporter: Stimate domnule Theo-charopoulos, cum caracterizaţi anul 2011, din punctul de vedere al afacerilor?

Stefanos Theocharopoulos: 2011 nu a fost un an uşor. Am resimţit, încă, efectele crizei şi nu vedem nici un semn de revenire a pieţei. Oamenii sunt încă precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile lor, dar, cu toate acestea, am avut parte de o creştere a veniturilor Cosmote şi de o încetinire a scăderii veniturilor Romtelecom.

Reporter: În ce măsură v-a afectat criza economică şi ce măsuri de restructurare aţi luat pentru contracararea efectelor negative?

Stefanos Theocharopoulos: Criza economică a avut un efect major asupra clienţilor noştri şi, în consecinţă, şi asupra pieţei telecom şi a companiilor.

În ceea ce priveşte măsurile de contracarare a efectelor negative ale crizei, am devenit mai eficienţi intern, mult mai precauţi în privinţa costurilor, fără a renunţa însă la calitatea serviciilor noastre.

Reporter: Cum afectează actuala situaţie a Greciei business-ul pe care îl conduceţi?

Stefanos Theocharopoulos: Suntem companii româneşti, operăm pe piaţa din România. Economia românească este într-o situaţie foarte bună din punct de vedere al indicatorilor, comparativ cu ce se întâmplă în Europa. Desigur, piaţa autohtonă este influenţată de situaţia generală din Europa.

Situaţia din Grecia nu ne afectează afacerea, deoarece acţionarul nostru majoritar (n.r. compania OTE, unde Deutsche Telekom deţine 40% din acţiuni, este acţionarul majoritar al Romtelecom) se des-curcă foarte bine, în ciuda situaţiei economiei elene.

Reporter: Cum comentaţi rezultatele publicate recent de companie?

Stefanos Theocharopoulos: Fără a intra în detalii legate de cifre (n.r. vezi cifrele alăturat), în ceea ce priveşte Cosmote România, rezultatele arată că am continuat să creştem EBITDA, ceea ce este un semn pozitiv, chiar dacă veniturile noastre nu au crescut mult. Pe de altă parte, am văzut primele semne ale stabilizării Romtelecom.

Suntem mulţumiţi de rezultate, având în vedere situaţia pieţei şi a economiei.

Reporter: Cum apreciaţi politica de preţuri a companiilor pe care le conduceţi, în raport cu ceilalţi concurenţi?

Stefanos Theocharopoulos: Pe partea de telefonie mobilă, obişnuiam să fim, suntem şi vom continua să fim cea mai bună companie din punct de vedere al raportului preţ/calitate.

Pe partea de telefonie fixă, începând din august 2011, când am lansat pachetele integrate de comunicaţii, cred că am devenit şi pe aceas-tă piaţă cel mai competitiv jucător, fără să lansăm promisiuni bombastice pe care nu le-am fi putut susţine ulterior.

Reporter: Ce segment al afacerilor a mers cel mai bine?

Stefanos Theocharopoulos: Pe partea de servicii fixe, segmentele de internet broadband şi TV au fost cele care au acoperit parţial pierderile din telefonia fixă, care au fost în linie cu aşteptările.

În ceea ce priveşte internetul broad-band şi TV, am înregistrat o creştere puternică, nu doar a numărului de clienţi, ci şi a veniturilor.

Am crescut şi datorită lansării pachetelor integrate de comunicaţii.

În ceea ce priveşte telefonia mobilă, pe segmentul business, am cres-cut cu 30% comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, iar pe partea de internet broadband, clienţii 3G au avut de asemenea o creştere semn-ificativă.

Reporter: Cum faceţi faţă concurenţei puternice?

Stefanos Theocharopoulos: Pe ambele segmente pe care operăm, concurenţa este foarte mare. Pe partea de telefonie mobilă, indiferent de acţiunile pieţei, ne bazăm pe relaţia îndelungată şi benefică cu clienţii noştri.

În ce priveşte Romtelecom, acesta se transformă din operatorul de voce tradiţional într-un operator de servicii integrate. Am creat o ofertă de servicii, care include televiziune, Internet şi, de asemenea, voce, în pachete personalizabile.

Reporter: Care sunt cei mai importanţi clienţi ai Romtelecom şi Cos-mote România?

Stefanos Theocharopoulos: Filosofia noastră este că fiecare client este important pentru noi.

Aş face distincţia între clienţi, prin prisma contractelor. Avem relaţii foarte bune cu segmentul business, în principal cu cel bancar, dar şi cu alte industrii.

Segmentul business s-a bazat mereu pe serviciile Romtelecom, avem o relaţie de durată cu clienţii noştri, bazată pe încredere, iar, în prezent, şi Cosmote îşi clădeşte această încredere din partea oamenilor de afaceri.

Reporter: Banca "Morgan Stanley" a fost aleasă anul trecut pentru evaluarea beneficiilor procesului de fuziune Romtelecom-Cosmote şi lis-tarea la bursă, faţă de celelalte opţi-uni posibile. Ce ne puteţi spune des-pre fuziune sau despre procesul de listare a acţiunilor Romtelecom la Bursă?

Stefanos Theocharopoulos: Într-adevăr, am lucrat cu Morgan Stanley şi avem un raport iniţial. Urmează ca acţionarii să ia o decizie privind paşii următori. Vom reveni cu informaţii, când vom avea o hotărâre concretă.

Reporter: Listarea ar fi trebuit să aibă loc acum multă vreme...

Stefanos Theocharopoulos: Trăim o perioadă plină de schimbări, situaţia economică se schimbă constant, iar părerea mea personală este că acţionarii trebuie să fie atenţi pentru binele companiilor.

Reporter: Cum caracterizaţi piaţa telecom din România, comparativ cu alte pieţe unde OTE este prezentă?

Stefanos Theocharopoulos: Piaţa telecom din România este unică în Europa. Este cea mai competitivă, cu cele mai scăzute preţuri din Europa. Se bazează pe TV, mult mai mult decât orice altă ţară din Europa. Vă dau un exemplu, România era pe locul patru, acum cred că este pe şase, din punct de vedere al vitezei Internetului. Ai nevoie de aptitudini speciale să operezi în această piaţă dură.

Reporter: În aprilie au apărut informaţii potrivit cărora OTE şi-ar putea vinde din diviziile din alte ţări, fiind vehiculate ţări ca Albania, Bulgaria şi România. Există posibilitatea ca OTE să iasă de pe piaţa românească?

Stefanos Theocharopoulos: OTE Group este în măsură să vă ofere informaţii pe acest subiect.

[N.r. În conferinţa OTE cu inves-titorii, pe marginea rezultatelor din trimestrul 1 2012, OTE a menţionat că nu comentează referitor la alte vânzări, decât cele anunţate deja.]

Reporter: Credeţi ca procesul de acordare a licenţelor de telefonie mobilă va fi influenţat de recentele schimbări politice?

Stefanos Theocharopoulos: Nu sunt în măsură să comentez pe astfel de teme. Avem o autoritate de reglementare, ANCOM, şi vom lua decizii pe baza anunţurilor pe care le face aceasta. A avut loc o consultare publică şi am transmis opiniile noastre către ANCOM.

Reporter: Credeţi că statul va cere operatorilor o altă sumă decât cea vehiculată, de 700 de milioane de euro?

Stefanos Theocharopoulos: Nu pot să comentez.

Reporter: Cum vă aşteptaţi să evolueze piaţa telecom?

Stefanos Theocharopoulos: Piaţa telecom este strâns conectată la evoluţia economiei şi depinde de consum. Este foarte impredictibil cum va merge economia europeană, însă un lucru este sigur, şi anume că piaţa se va muta către smart-phone-uri, pe segmentul de telefonie mobilă, iar pe telefonia fixă, va trece de la telefonia fixă către servicii telecom şi entertainment (n.r. divertisment), adică toate lucrurile pe care le putem agrega - internet, muzică, filme, video. Acestea sunt cele două direcţii principale pe care le vedem.

Reporter: Vă mulţumesc!

Romtelecom - numărul utilizatorilor de internet şi TV a continuat să crească

Compania "Romtelecom" a înregistrat în primul trimestru al acestui an un profit EBITDA Pro Forma de 40,4 milioane euro. Scăderea veniturilor este de circa 3% de la an la an, în comparaţie cu cea de aproximativ 8% înregistrată anul trecut, reflectând schimbările în strategia comercială a companiei, diminuarea amortizării şi stabilizarea generală a economiei. De asemenea, în ciuda creşterii costurilor generate de conţinutul TV, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 2,8% în primul trimestru din 2012, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită reducerii personalului şi a costurilor echipamentelor.

Numărul utilizatorilor de internet şi TV a continuat să crească ajungând să atingă împreună 2,3 milioane. Pe segmentul business, Romtelecom continuă să fie lider de piaţă pentru segmentele de telefonie fixă, internet fix şi VPN.

În timpul primului trimestru s-au desfăşurat două iniţiative End2End care au fost începute la sfârşitul lui 2011. Este de aşteptat ca acestea să aibă un impact semnificativ atât asupra felului în care compania îşi desfăşoară activitatea, cât şi asupra experienţei clienţilor. End2End înseamnă revizuirea tuturor proceselor, a fiecărui pas de la comandarea unui serviciu până la instalarea efectivă a acestuia şi de la înregistrarea unei defecţiuni până la soluţionarea acesteia. Mai departe, înseamnă corectarea a ceea ce nu merge bine în fiecare dintre aceste faze.

Cosmote România şi-a extins baza de clienţi business, cu 30%

"Cosmote România" a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, creşteri pentru toţi indicatorii principali. Compania a reuşit să îşi extindă baza de clienţi business, cu 30% comparativ cu acelaşi trimestru al anului anterior. Numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, a fost de 6,4 milioane la sfârşitul lunii martie 2012, proporţia abonaţilor crescând la 23,4%, de la 22,4% în primul trimestru din 2011. Baza de clienţi 3G a crescut semnificativ, cu 74%, comparativ cu primul trimestru 2011. Veniturile totale din primul trimestru al 2012 au atins valoarea de 117,4 milioane de euro, înregistrând o creştere de 9,4% comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Veniturile din servicii au crescut cu 5,4%, comparativ cu 2011. EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 44,7% comparativ cu primul trimestru 2011. Marja EBITDA a fost de 22,1%, cu 5,4 puncte procentuale mai mult comparativ cu primul trimestru din 2011. ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 9,1% în primul trimestru al 2012, comparativ cu primul trimestru al 2011.

Cel mai mare acţionar al OTE este grupul german Deutsche Telekom, cu o participaţie de 40% la OTE, urmat de statul elen, cu 10%. Investitori instituţionali din Grecia deţin acţiuni totalizând 11%. Investitorii instituţionali străini controlează 29% din titlurile operatorului de telefonie, iar un pachet de aproape 10% este deţinut de alţi mici acţionari.

Grupul elen OTE, cel mai mare operator telecom din Europa de Sud-Est, a raportat un profit peste aşteptări în primul trimestru, susţinut de vânzarea participaţiei deţinute la compania sârbă de telefonie Telekom Srbija şi de reduceri de costuri.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb