• Investitorii vând în pierdere acţiunile "Casa de Bucovina"
Acţiunile "Casa de Bucovina Club de Munte" (simbol BCM) au pierdut 13,5% din preţul din oferta publică iniţială, ajungând la 0,173 lei/titlu, în urma celor două şedinţe de tranzacţionare desfăşurate de la intrarea la cota Bursei de Valori Bucureşti. Cu alte cuvinte, unii dintre cei care au subscris, în perioada 4 decembrie 2007 - 17 ianuarie 2008, oferta publică iniţială (IPO) a companiei, au ales să îşi marcheze pierderi, speriaţi de prăbuşirea substanţială a pieţelor de capital, în ultima perioadă.
"Gheaţa a fost spartă de Teraplast, când am văzut în premieră pe bursa românească evoluţii negative în prima şedinţă de tranzacţionare, după un IPO", ne-a spus Paul Brendea, analist la SSIF "Prime Transaction". Domnia sa a mai adăugat: "Evoluţia acţiunilor BCM se înscrie, astfel, în scenariul deschis de
Paul Brendea consideră că societatea este interesantă, potenţialul sectorului turistic fiind unul evident. Domnia sa ne-a spus, însă, că la ultimele rezultate şi la preţul din ofertă, indicatorii de evaluare nu sunt atractivi.
"Oricare ar fi perspectivele şi oricât de bine am vedea societatea în viitor, un PER (n.r. price earning ratio) mai mare de 50 pe o piaţă de genul acesta îţi dă de gândit", consideră Paul Brendea.
Alexandra Suciu, analist "Intercapital Invest", susţine că în perioada de derulare a ofertei publice a existat un interes mai mare pentru "Casa de Bucovina" din partea investitorilor instituţionali, în prezent însă, dat fiind şi contextul nefavorabil de pe piaţa de capital, emitentul s-a aliniat la evoluţia generală a pieţei, şi anume deprecieri ale cotaţiilor pe lichiditate destul de scăzută.
"Potenţialul turistic al ţării este unul ridicat, iar investiţiile făcute în prezent de companiile de profil vor putea fi unele foarte profitabile în anii următori", ne-a mai spus doamna Suciu.
Contextul actual nefavorabil a determinat tendinţa de vânzare chiar şi în pierdere a investitorilor, în opinia Antonelei Badea, analist financiar la "Vanguard". "Este posibil ca, până la finalul anului, să nu se înregistreze evoluţii semnificative pe acest emitent, mai ales că rezultatele financiare în general au fost conform aşteptărilor (nu s-au înregistrat aşa numitele
Oferta "Casa de Bucovina" a cuprins 45,5 milioane acţiuni, cu o valoare nominală de 0,10 lei şi un preţ de vânzare de 0,20 lei, valoarea totală fiind de 9,1 milioane lei. IPO-ul s-a încheiat cu un grad de suprasubscriere de 42%.
Capitalul social al Casei de Bucovina a urcat astfel la 16,73 milioane lei, fiind divizat în 167,34 milioane acţiuni, cu o valoare nominală de 0,10 lei.
Înaintea ofertei, acţionarul majoritar al companiei era SIF Muntenia (SIF4), care controla 85,49% din acţiuni, în vreme ce consiliul local Gura Humorului deţinea 11,06% din capitalul social.
Casa de Bucovina - Club de Munte (BCM), a obţinut anul trecut un profit net de 571.931 lei, cu aproape un sfert mai mare decât în 2006.
Strategia de dezvoltare a Casei de Bucovina-Club de Munte pe perioada 2007-2009 prevede consolidarea poziţiei societăţii pe piaţa hotelieră de 3 şi 4 stele din Bucovina şi diversificarea ofertei turistice prin lansarea unui "Han Turistic".
1. CASA DE BUCOVINA
(mesaj trimis de Nicu AGNITA în data de 14.05.2008, 11:35)
POTENTIAL MARE IN PERIOADA URMATOARE.