În contextul actual, românii au devenit mai preocupaţi de sănătatea lor şi de modalităţi de a se proteja şi a se asigura de faptul că primesc un diagnostic medical corect. Astfel, 31% dintre români susţin că ar achiziţiona un serviciu de a doua opinie medicală pentru copil, 24% pentru ei înşişi, în timp ce 17% ar face acest lucru pentru părinţi şi 11% pentru partenerul de viaţă. Restul ar face un astfel de gest pentru bunici, fraţi sau pentru alt fel de rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. În plus, 74% dintre cei intervievaţi au declarat că ar fi interesaţi de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conţine componentă de a doua opinie medicală, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România: "Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deşi românii s-au mai obişnuit cu situaţia prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor şi a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experienţa ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziţionat de către clienţii partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât şi pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei COVID-19 până acum arată faptul că experienţa acestui an şi-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viaţă cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situaţiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situaţiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate şi de a îi ajuta să îşi construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă şi mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil."
Cristian Daniel Dragoş - Vicepreşedinte Executiv Retail Alpha Bank: "Parteneriatul cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuţia unor produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente şi viitoare ale clienţilor noştri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost îmbunătăţite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând nivelul de siguranţă al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea celor apropiaţi este mai accentuată ca niciodată."
Serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me şi pune la dispoziţia românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări din Europa şi SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie, ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se desfăşoară online. Pacientul primeşte un raport de la medicul ales de pe platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor medicale, iar raportul primit va fi în limba română.
Studiul efectuat în rândul a peste 1.000 de respondenţi din categorii foarte variate a reliefat şi dorinţa oamenilor de a beneficia de servicii medicale cât mai bune şi de posibilitatea de a verifica diagnosticele, prin intermediul unei a doua opinii medicale. Astfel, 6 din 10 respondenţi au declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că diagnosticul primit iniţial era corect sau pentru a li se confirma deciziile legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenţie. Categoriile care au apelat cel mai des la servicii de a doua opinie medicală sunt familiile moderne cu copii, în proporţie de 69% şi tinerii profesionişti, în procent de 63%.
Categoriile analizate în cadrul acestui studiu au fost împărţite în funcţie de vârstă, statut familial sau relaţional, copii, studii şi venituri, după cum urmează: (1) 10% dintre respondenţi sunt mileniali (18 - 30 ani) fără parteneri, (2) 12% sunt tineri profesionişti (25 - 35 ani) fără copii, cu educaţie superioară şi venituri medii şi mari; (3) 28% reprezintă familiile moderne (25 - 44 ani) cu copii până în 14 ani, studii medii sau superioare şi venituri medii-mari; (5) 22% constituie familii tradiţionale (30 - 54 ani), care au copii sub 18 ani, studii primare şi medii şi venituri mici sau medii; (6) 9% sunt persoane mature (35 - 55 ani) şi fără partener, eterogene ca nivel de educaţie şi venit; şi (7) 19% sunt seniori pensionari (peste 55 ani), căsătoriţi, care au copii independenţi şi care nu mai locuiesc cu ei şi au venituri şi niveluri de educaţie diverse.