Awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut, în doar câteva săptămâni, pe fondul unei atenţii crescute din partea mass media, de două ori şi jumătate, până la 69,8% din populaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown, arată un comunicat de presă.
11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumpărat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.
Studiul, realizat între 4 şi 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumpărare al românilor cu ocazia Black Friday şi a măsurat întreaga piată de retail din ţara noastră.
Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment. În mai puţin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus că au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în weekendul 23-25 noiembrie.
Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.
Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie : 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.
Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.
De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Din ce magazine au ales românii să-şi facă cumpărăturile de Black Friday, potrivit studiul celor de la Daedalus Millward Brown:
1. eMAG.ro - 21,1%
2. Flanco - 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%
4. Domo - 9,4%
5. Carrefour - 8,6%
6. Metro - 2,8%
7. evomag.ro - 2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland - 1%
10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani.