Platforma SaaS de management automatizat şi centralizare a activităţilor de eCommerce easySales a realizat un studiu pe întregul eşantion de clienţi proprii, iar datele arată o creştere temperată în eCommerce, de la 35% în primul trimestru al anului, la o evoluţie negativă, de 0.7% în perioada aprilie-iunie şi o revenire pe creştere, de 7%, aferentă celui de-al treilea trimestru al acestui an, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
"Contextul economic fragil şi războiul din Ucraina, pe de o parte, şi redeschiderea magazinelor fizice, pe de altă parte, au generat oscilaţii în evoluţia zonei de eCommerce, ca număr de produse vândute, iar în prezent ne regăsim pe o tendinţă de revenire a creşterii, aproape de zona de două cifre. Un accentuat sentiment de prudenţă, pe alocuri chiar panică, s-a resimţit atât în aprovizionarea cu stocuri de către comercianţi, cât şi in apetitul de cumpărare manifestat de consumatori", declară Ciprian Cazacu, cofondator easySales.
Cu toate acestea, noile obiceiuri de consum ale românilor, dar şi inflaţia, cresc cheltuiala medie pentru o singură comandă de la 170 lei în trimestrul al treilea din 2021 la 215 lei în aceeaşi perioadă a anului curent.
"Creşterea valorică a comenzii medii este în mare măsură influenţată de inflaţie, dar şi de schimbarea obiceiurilor de cumpărare - tipurile de produse achiziţionate, cantităţile mai mari cumpărate pentru a obţine reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Aşteptările sunt ca, în continuare, clienţii să cumpere mai mult raţional şi mai puţin compulsiv. Consumatorii îşi planifică mai atent cheltuielile, analizează mai mult preţurile şi caută tot mai des să obţină reduceri, accesând ofertele comercianţilor", adaugă Cazacu.
Mai multe informaţii despre evoluţia pieţei şi tendinţe sunt disponibile în conferinţa eCommerce Talks by easySales de luni, 31 octombrie. Informaţii despre program, participanţi şi înscrieri sunt disponibile la https://easy-sales.com/ecommerce-talks.
În ceea ce priveşte categoriile de produse vândute în 2022 se observă o nouă schimbare, în mare parte determinată de deschiderea circulaţiei interne şi internaţionale, a şcolilor şi, în general, reluarea activităţilor sociale.
Top 3 segmentele cu mari creşteri faţă de anul trecut sunt:
-Fashion (22%),
-Sport şi Aer Liber (13%),
-Cărţi, Filme şi Muzică (18%).
Top 3 segmente ca scădere a ritmului vânzărilor, faţă de anul trecut, sunt:
-Beauty (-19%),
-Articole pentru copii şi Jucării (-7%),
-Auto Moto (-6%).
Evenimentul eCommerce Talks organizat de easySales ajunge la a treia ediţie şi este susţinut de partenerii: Gomag, Innoship, Soline, DPD, ConvKit, Packeta, Releva, Aqurate, MerchantPro, GunMedia, Simplify by KLG, Reefkig, Flanco, 2Ship şi SMSO.