Din studiul realizat de Edenred reiese că doar 31% dintre români sunt fericiţi în munca lor, faţă de 38% media europeană, arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
Cu toate acestea, românii sunt printre cei mai motivaţi (pe locul 3 între cele 14 ţări participante): 74% dintre angajaţii români declară că motivaţia lor la muncă este constantă sau în creştere, faţă de 69% media europeană.
În medie, 36% dintre angajaţii europeni se declară mulţumiţi de calitatea vieţii lor profesionale.Cei mai mulţumiţi sunt finlandezii (53%), austriecii (51%) şi germanii (49%). Pe locul 9 din cele 14 ţări participante, 39% dintre angajaţii români se declară mulţumiţi de viaţa lor profesională.
În ceea ce priveşte Europa, motivele de îngrijorare pentru angajaţii sunt nivelul pachetului salarial (39%) şi păstrarea locului de muncă (33%), cu variaţii minore faţă de anul trecut. La fel ca în 2014, dar crescând semnificativ în importanţă, a treia mare problemă a angajaţilor europeni este faptul că petrec prea mult timp muncind : 28% sunt nemulţumiţi de acest aspect, faţă de 22% anul trecut.
În ţara noastră, cele mai mari motive de îngrijorare pentru angajaţi rămân: pachetul salarial şi de beneficii - pe primul loc cu 41%, dar spectrul somajului îi sperie pe 39% dintre angajaţi. În aceste condiţii, faptul că petrec prea mult timp muncind nu este o preocupare la fel de mare - doar 20% dintre angajaţii români au problema aceasta.
Pe de altă parte, 64% dintre angajaţii români sunt nemulţumiţi de puterea lor de cumpărare, cu diferenţe notabile între generaţii, dar şi între salariaţii din sectorul public şi cei din sectorul privat. Astfel, 70% dintre angajaţii de peste 45 de ani sunt nemulţumiţi de puterea lor de cumpărare, faţă de doar 60% din angajaţii mai tineri (sub 45 de ani). De asemenea, 69% dintre angajaţii din sectorul public sunt nemulţumiţi de puterea lor de cumpărare, faţă de doar 62% dintre cei care lucrează în companii private.
În ceea ce priveşte valoarea beneficiilor extra-salariale, 59% dintre angajati sunt nemulţumiţi: 71% dintre angajaţii din sectorul public sunt nemulţumiţi de nivelul beneficiilor, faţă de doar 59% în sectorul privat.
Cele mai frecvent acordate beneficii extra-salariale sunt tichetele de masă (51%), tichete sau carduri cadou (28%), servicii personale (13%), cantină de companie (11%) şi prime de vacanţă (6%).
Pentru 87% dintre angajaţi, beneficiile extra-salariale constituie un ajutor care le îmbunătăţeşte viaţa, iar 85% declară că acestea îi determină să fie mai motivaţi în muncă.
În plus, angajaţii români se aşteaptă ca firmele să le ofere beneficii în sfera serviciilor de sănătate (77%), contribuţii la pensii (68%), formare profesională (66%), subvenţii pentru transport (58%).
Marea majoritate a angajaţilor europeni (73%), indiferent de generaţie, declară că sunt familiarizaţi cu tehnologiile digitale în viaţa privată. Contrar prejudecăţilor, 67% dintre cei de peste 55 de ani folosesc tehnologii digitale în fiecare zi.
Cu toate acestea, 6 din 10 angajaţi europeni consideră că firma în care lucrează este "la acelaşi nivel" sau "în urmă" faţă de alte companii cu acelaşi sector de activitate.
Domeniile în care tehnologiile digitale sunt cele mai frecvent utilizate de companii sunt managementul proceselor de HR (recrutare, payroll etc), formare proesională, crearea de reţele sociale interne şi spaţiile de lucru virtual.
Cel mai puţin întâlnite sunt procedurile formalizate de lucru de acasă sau proceduri BYOD (bring your own device).
Şi în România, 27% dintre companii gestionează digital diverse procese de Resurse Umane, 19% au o formă de comunicare sau o reţea socială internă, 18% au spaţii de lucru virtual şi 14% au programe de e-learning. Doar 12% au acorduri de lucru la distanţă, 9% au site-uri colaborative şi doar 2% dintre companii au proceduri BYOD.
Pentru mai mult de o treime din firmele din România însă, revoluţia digitală este încă departe: 34% nu au nici un fel de procese de lucru informatizate.
Pentru majoritatea angajaţilor europeni, tehnologiile digitale au un impact pozitiv sau neutru (80%) asupra motivaţiei lor profesionale. Indiferent de ţară, 1 din 2 angajaţi europeni consideră că tehnologiile digitale îi ajută să îşi dezvolte competenţele profesionale (51%) şi au un impact pozitiv asupra autonomiei în muncă (41%) şi asupra calităţii vieţii profesionale (48%).
Edenred este emitent de tichete şi carduri preplătite de beneficii şi a făcut publice rezultatele Barometrului 2015. A zecea ediţie a Barometrului Edenred-Ipsos cu privire la satisfacţia şi motivaţia angajaţilor europeni a cuprins 13.600 de angajaţi din 14 ţări.