Procentul utilizatorilor de online banking din România a crescut de trei ori în ultimii trei ani, de la 2% la 6% şi rămâne pe un trend evident ascendent, potrivit unui studiu comandat de Erste Group şi BCR remis astăzi redacţiei.
Atunci când vine vorba de interacţiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group şi BCR relevă faptul că aproape o cincime din totalul românilor bancarizaţi se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking şi o vizită la o sucursală.
Acelaşi studiu arată că, 69% dintre cei care deţin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectuează plăţi, fac depozite şi retrageri, acesta fiind canalul de tranzacţionare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapidă este folosită de peste 60% din respondenţi pentru operaţiuni de tranzacţionare.
28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plăţi fără numerar, ordine de plată sau pentru a-şi verifica situaţia contului.
63% dintre respondenţi se informează cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancară, 51% solicită consiliere, iar 28% are ca principală sursă de informare familia sau prietenii.
În România, 26% dintre respondenţi cu vârste cuprinse între 30-49 ani deţin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC si 41% un laptop / notebook. 47% din utilizatorii de smartphone şi tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plăţi şi ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor şi a soldului.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1238 de persoane (1013 repondenţi din populaţia bancarizată şi 225 repondenţi din zona clienţilor Mass Affluent.