Peste 500 de directori şi membri din comitetele de audit intern au subliniat faptul că funcţia de audit intern trebuie să joace un rol mai important în organizaţii, se arată în noul studiu dezvoltat de EY împreună cu Forbes Insights.
Doar 28% dintre cei chestionaţi în cadrul studiului au spus că auditul intern joacă un rol strategic în prezent, în timp ce 54% dintre ei au afirmat că principalul mandat al auditorului intern e pe cale să devină acela de consilier strategic, ceea ce marchează o schimbare radicală de abordare, potrivit unui comunicat al EY România.
Studiul - Global Internal Audit Survey: Matching Internal Audit talent to business needs - enumeră volatilitatea pieţei, instabilitatea financiară şi schimbările tehnologice rapide, alături de cererea tot mai insistentă din partea consumatorilor şi a organismelor de reglementare pentru mai multă transparenţă în privinţa operaţiunilor companiei ca fiind principalii factori care pun presiune pe funcţia de audit intern, determinând o extindere a rolului jucat de acesta dincolo de domeniul tradiţional al conformităţii.
"Mesajul clar ce se desprinde din studiu este acela că auditorii interni trebuie să înceteze să se mai considere doar nişte specialişti în conformitate şi să înceapă să-şi asume un rol mult mai amplu, mai degrabă strategic, în cadrul organizaţiei", a declarat Brian Schwartz, lider al departamentului Audit Intern, din cadrul EY.
"Echipa de management şi consiliul de administraţie cer tot mai adesea auditorilor interni să le prezinte analize interne mai detaliate şi să anticipeze mai bine riscurile tradiţionale şi pe cele emergente, chiar dacă principala lor responsabilitate rămâne domeniul activităţii de conformitate", a mai spus Schwartz .
"Această schimbare poate necesita din partea companiilor o re-echilibrare între auditările de conformitate şi cele consultative. 96% dintre respondenţi au afirmat că funcţia consultativă ocupă deja o parte semnificativă din planul lor de audit. Identificarea echilibrului corect între funcţia de conformitate şi cea consultativă a auditului va juca un rol critic, pe măsură ce toleranţa la risc şi obiectivele strategice ale companiilor se modifică", se mai arată în comunicat.
Peste 500 directori şi membri din comitete de audit intern, provenind din 20 de industrii au participat la acest studiu, derulat de EY împreună cu Forbes în mai 2013. Majoritatea respondenţilor fac parte din organizaţii cu venituri globale de peste 250 de milioane de dolari.