Mai mult de jumătate dintre pasagerii români nu îşi cumpără din timp biletul pentru călătoriile cu autocarul pe distanţe lungi, potrivit celui mai recent studiu realizat de FlixBus pe piaţa din România. Deşi se informează online, atunci când vine vorba de metodele de plată, majoritatea celor care călătoresc cu autocarul obişnuiesc să achiziţioneze biletul direct de la şofer sau din autogară.
Flixbus, compania care operează cea mai mare reţea de autocare interurbane din Europa, a derulat un studiu la nivel naţional despre piaţa de transport de persoane din România pentru a analiza nivelul digitalizării în ceea ce priveşte procesul de cumpărare al biletelor pentru călătoriile pe distanţe lungi în România şi a afla care sunt sursele de informare la care apelează pasagerii români.
Rezultatele studiului arată că mai mult de jumătate dintre călătorii cu autocarul pe distanţe lungi în România (53%) obişnuiesc să cumpăre biletul la momentul realizării călătoriei. Dintre aceştia, 80% folosesc mijloace clasice de achiziţionare (direct de la şofer, din autogară sau agenţie) şi doar 20% apelează la metodele de plată online.
Chiar şi în cazul celor care îşi achiziţionează biletele de călătorie din timp (47%), mai mult de jumătate dintre ei apelează la modalităţi de plată clasice (54%), în timp ce 46% folosesc modalităţile de plată online.
Doar 32% dintre toţi călătorii obişnuiesc să achiziţioneze biletul pentru autocar online, cei mai mulţi dintre ei preferând să facă achiziţia cu cel puţin o zi înainte de realizarea călătoriei, potrivit studiului derulat în colaborare cu MKOR Consulting.
Vârsta nu influenţează obiceiurile de cumpărare, păstrându-se procente similare de aproximativ 30% a celor care plătesc online pentru toate categoriile de vârstă.
Decalaj semnificativ între sursele de informare online şi preferinţa pentru plăţile offline
Atunci când se informează despre opţiunile pe care le au pentru a se deplasa dintr-un oraş în altul, călătorii români apelează la diferite metode de căutare. Potrivit studiului derulat de online de FlixBus, mediul online este principalul canal de informare. Cu toate acestea, deşi se informează preponderent online în privinţa curselor de autocar, pasagerii români încă preferă să plătească biletele de călătorie la şofer. Astfel, 60% dintre cei care călătoresc cu autocarul obişnuiesc să achiziţioneze biletul direct de la şofer, de cele mai multe ori chiar la momentul călătoriei.
Cei mai mulţi dintre pasagerii care călătoresc cu autocarul pe distanţe lungi în România utilizează Google (51%) sau accesează site-urile agenţiilor de transport (36%) şi ale autogărilor (32%) pentru a afla informaţii despre cursele de autocar.
Sursele de informare online sunt utilizate în special de cei care locuiesc în oraşe mari în proporţie de 56%, în timp ce majoritatea locuitorilor zonelor rurale şi ale oraşelor mici folosesc încă tind să apeleze la t surse de informare offline. Pentru orasele medii procentul scade la 50%, în timp ce pentru localităţile mici (cu mai puţin de 15.000 de locuitori) doar 47% dintre pasageri optează pentru surse de informare online.