Din dorinţa de a înţelege percepţiile şi alegerile românilor în materie de design interior, Genuin în parteneriat cu Igloo, IZI data şi specialistul în marketing, Cristiana Belodan, au demarat în luna martie un studiu de piaţă în rândul consumatorilor lor, studiu ce a fost finanţat prin Innovation Norway, conform unui comunicat remis redacţiei.
Sustenabilitatea
Rezultatele acestuia au scos în evidenţă preocuparea oamenilor pentru sustenabilitate, pe care şi-o traduc prin materiale naturale care rezistă mult mai bine în timp - pentru 74% dintre aceştia, durabilitatea fiind cel mai important criteriu atunci când se gândesc la designul interior. Esteticul este pe locul doi (61%), urmat îndeaproape de uşurinţa cu care se întreţine spaţiul (55%). Mai mult, 8 din 10 români preferă un design durabil în locul unuia actual, în pas cu tendinţele. Deci sustenabil înseamnă trainic - timeless.
Starea de bine
Respondenţii asociază designul interior cu esteticul (37%), dar şi cu starea de bine (36%) şi cu un spaţiu eficient şi util (25%). Pentru 3 din 10, sănătatea şi starea de bine sunt la fel de importante ca estetica, iar jumătate dintre respondenţi spun că materialele naturale contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit şi a calităţii aerului din interiorul locuinţei.
Designul biofilic şi materialele naturale
În topul tendinţelor se află designul biofilic (43%) şi cel minimalist (37%), urmate de stilul scandinav (33%). Mai mult de jumătate dintre respondenţi ar opta pentru materiale naturale în locuinţa lor şi tot atâţia le aleg pentru estetică, cât şi pentru textură.
În ceea ce priveşte inul, 9 din 10 persoane ştiu că este un material complet natural, 8 din 10 îl recunosc ca fiind prietenos cu mediul şi non-toxic, iar jumătate dintre aceştia ştiu că este benefic pentru somn. Cu toate acestea, cei mai mulţi respondenţi (84%) preferă aşternuturile din bumbac şi 49% le aleg pe cele din in. Această decizie se poate explica prin faptul că jumătate dintre români consideră materialele naturale mai greu de întreţinut şi mai scumpe, dar şi pentru că 71% dintre aceştia percep bumbacul ca fiind mai rezistent decât inul, lâna sau cânepa.
"De regulă, când ne uităm la designul interior, obişnuim ca prin el să ne exprimăm stilul, statutul şi poate uneori puterea, toate fiind motivaţii externe. Dar dacă schimbăm paradigma şi facem alegeri pentru a îmbunătăţi sănătatea noastră mentală şi fizică, lucrurile ar putea lua cu totul altă formă. Observăm că în cadrul respondenţilor studiului, care sunt parte din comunităţi interesate atât de design, cât şi de nutriţie sau haine naturale, există o înclinaţie spre natură şi alegeri naturale în casă. Asta poate să ducă în timp la un impact puternic şi adânc societal, asupra modului în care ne simţim în casă ", declară Oana Opriş (Genuin) şi Anda Zota (Igloo).