Populaţia nu s-a lăsat influenţată de mesajele televiziunilor în decizia de vot, în alegerile locale din această vară, relevă un sondaj IMAS. Potrivit acestuia, electoratul s-a dovedit foarte ferm în privinţa opţiunilor de vot, 38,7% din respondenţi declarînd că nu au fost influenţaţi deloc de televiziuni, iar 33,5% afirmînd că au fost influenţaţi în mică măsură. Nici radioul nu a putut influenţa votul, 43,3% din cei chestionaţi precizînd că opţiunea personală nu a fost deloc determinată de emisiunile electorale.
Nici campania electorală nu s-a bucurat de un interes prea mare din partea populaţiei. Doar 21% din intervievaţi s-au arătat foarte interesaţi de mesajele candidaţilor. Aproape 30% din respondenţi s-au declarat "puţin interesaţi" de campania pentru locale, procent care se apropie de numărul celor care nu s-au prezentat la urnele de vot.
Televiziunile nu au mai avut succesul de altă dată în promovarea candidaţilor şi ca urmare a faptului că principala sursă de informare despre candidaţi a fost afişajul stradal (48,1%). Televiziunea ocupă locul al doilea, cu 39%, iar întîlnirile directe cu candidaţii au permis informarea a 30,7% dintre alegători.
Majoritatea alegătorilor a apreciat că jurnalele de ştiri nu au adus informaţii suplimentare despre campanie, 45% răspunzînd că acestea au fost obişnuite. Doar 35,6% au apreciat că ştirile au fost mai interesante în campanie.
Cercetarea a fost realizată în perioada 11-19 iulie, în 101 localităţi, pe un eşantion de 1.200 de persoane şi are o marjă de eroare de 2,9%. Sondajul a fost comandat şi finanţat de Consiliului Naţional al Audiovizualului.