Un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank arată că 8 din 10 români cred că în perioada următoare preţurile vor creşte în medie cu 25%. În acest context, pentru a ţine pasul, 80% dintre ei vânează reducerile şi promoţiile în cumpărăturile zilnice şi peste 50% au cheltuit mai puţin pe articolele vestimentare. Totodată, 36% au amânat cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată (precum un autovehicul), 18% au amânat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amânat schimbarea job-ului, în timp ce 14% încă se mai gândesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil.
"Studiul Ipsos ne-a arătat în ce măsură au fost afectate comportamentele de consum şi capacitatea de economisire ale românilor în ultima perioadă. Cu toate că se confruntă cu dificultăţi, românii sunt destul de reticenţi în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicaţie. Mai mult de 40% dintre aceştia se lasă ghidaţi de instinct sau de memorie atunci când îşi doresc să economisească. De aceea, este important să venim în sprijinul lor şi să oferim informaţii accesibile şi practice care să îi ajute să fie mai sănătoşi din punct de vedere financiar. Un exemplu în acest sens este platforma Cât ai spune Leu care se adresează tuturor celor care vor să îşi organizeze mai bine bugetul.", a declarat Wenka Booij, Director Ad-Interim Marketing, Comunicare şi Sustenabilitate, ING Bank România.