Ridicarea restricţiilor şi întoarcerea treptată la normalitate trasează noi direcţii în ceea ce priveşte întoarcerea la birou. O nouă provocare pentru angajatori este cum să (re)amenajeze spaţiul de lucru pentru a oferi condiţii adaptate contextului post pandemie, dar mai ales, de care angajaţii să-şi dorească să beneficieze, pentru a se reîntoarce la birou.
Divizia Office Mobexpert vine cu o serie de recomandări din partea specialiştilor, care îţi arată cum biroul poate fi transformat într-un loc atractiv pentru angajaţii care lucreză de acasă. Sfaturile sunt susţinute de noul studiu, realizat pe 1400 de persoane, care a analizat preferinţele românilor în ceea ce priveşte condiţiile de muncă şi beneficiile pe care şi le-ar dori de la spaţiul de lucru.
Doar 10% dintre angajaţi s-ar întoarce la birou 5 zile pe săptămână
Conform studiului Mobexpert Office mai mult de jumătate dintre angajaţi s-au întors să lucreze de la birou, iar 35% dintre ei lucrează în model hibrid. 30% şi-ar dori să lucreze doar de acasă, în timp ce 60% optează pentru un mod de lucru hibrid cu diverse combinaţii de zile.
Avantajele care îi atrag pe români spre telemuncă sunt:
- programul flexibil;
- siguranţa;
- posibilitatea de a lucra de oriunde;
- şi mai puţin timp pierdut pe drum.
Pe de altă parte, telemunca vine şi cu dezavantaje:
- faptul că 40% muncesc mai mult de acasă;
- 30% izolare;
- 24% simt nevoia de comunicare;
- sau 22% lipsa echipamentelor necesare.
Toate aceste aspecte pot fi rezolvate atunci când se lucrează de la birou.
"Pentru a putea concura cu avantajele telemuncii, companiile trebuie să vină în întâmpinarea angajaţilor cu un concept de amenajare care include zone de recreere atât indoor, cât şi outdoor, spaţii ultra moderne pentru lounge digitalizate conform tendinţelor actuale, spaţii atractive pentru luat masa, zone de întâlnire şi socializare." explică Andreea Cahane, Product & Business Management Mobexpert Office Division.
Românii vor mai multă flexibilitate şi zone de recreere la birou
Studiul Mobexpert arată că printre cele mai importante opţiuni pe care românii vor să le aibă la birou se numără: 53% un program mai flexibil, 32% amenajarea unor zone de recreere sau un spaţiu de lucru care oferă mai multe facilităţi precum cafea dimineaţa, loc special pentru servit masa, 28% mai multe variante de locuri unde să-ţi desfăşori activitatea, iar 25% un mediu sigur şi curat.
"Biroul poate deveni mult mai atractiv decât telemunca şi a împrumutat deja elemente care aparţin spaţiului de acasă. De la cafeteria unde angajaţii pot servi masa sau o gustare, până la zonele de relaxare amenajate cu diverse elemente de soft seating cum ar fi canapele, fotolii sau bean bags şi bineînţeles combinaţii din toate aceste elemente." spune Marian Badea, Director Magazin Mobexpert Office.
Spaţiul de lucru trebuie să se transforme într-un ecosistem care sprijină flexibilitatea, funcţionalitatea şi bunăstarea angajaţilor. Crearea unui concept unitar de stare de bine este prioritatea pe care companiile ar trebui sa o aibă în vedere atunci când amenajează un spaţiu de birouri.
"Zonele de socializare, de relaxare, sunt cele în care ne încărcăm bateriile, în care devenim creativi. Sunt zonele care au luat amploare în ultimii ani şi care trebuie aduse în prim plan de către companii. Spaţii curate din punct de vedere vizual, cu linii simple, luminate, minimaliste, în culori calde, ne influenţează starea de spirit, modul de gândire şi creativitatea." continuă Marian Badea.
60% dintre români nu au condiţii optime de lucru la biroul de acasă
Cu toate că mulţi dintre angajaţi sunt reticenţi la ideea de a se întoarce la birou, studiul arată că peste 60% dintre aceştia nu au condiţiile optime de lucru acasă.
Pe lângă asigurarea echipamentelor necesare, un aspect foarte important pentru a avea condiţii optime şi productivitate sporită este amenajarea ergonomică. Acest lucru intră la responsabilităţile angajatorului atunci când vine vorba de crearea unui spaţiu propice de lucru.
"Când ne gândim la ergonomia unui spaţiu de birou, ne gândim la ambient, mobilier, lumină, culori, temperatură şi sunete. Toate acestea elemente au un mare impact asupra stării noastre de bine, dar mai ales asupra productivităţii noastre." spune Marian Badea.
Acum, mai mult ca oricând, după doi ani de pandemie, când sănătatea angajaţilor a fost pusă la încercare, este nevoie să se pună accentul pe ergonomie şi pe beneficiile acesteia.
"În conceptul de amenajare ergonomică, piesele de mobilier principale care asigură poziţia anatomic corectă sunt scaunul şi biroul. Vorbim aici despre scaune de birou cu multiple mecanisme de reglare, de la simpla ajustare a înălţimii şezutului, pana la mecanisme complexe de tip translator care reglează adâncimea şezutului, sau mecanisme de reglare a suportului lombar, a înălţimii spătarului, a tetierei sau a bratelor. Mecanismele de ajustare a monitoarelor sau suporturile pentru laptop pot adăuga un plus de confort în atingerea nivelului optim de ergonomie." explică Andreea Cahane.
În 2022, biroul înseamnă mai mult decât taskuri şi probleme de rezolvat
Accentul se pune în acest moment pe crearea unor spaţii care stimulează creativitatea şi integrarea zonelor de recreere în care angajaţii pot socializa, spaţii moderne pentru luat masa, locuri potrivite pentru sport şi mişcare, dar şi camere dedicate relaxării sau lecturii.
"Modul în care este amenajat spaţiul de birou, nu doar că poate aşeza angajatorii într-o lumină favorabilă în ochii angajaţilor, într-o piaţă actuală ce se confruntă cu mari fluctuaţii de resursă umană, ci deopotrivă, îi reprezintă într-un mod cât se poate de direct în faţa partenerilor, clienţilor, colaboratorilor, astfel că modul de amenajare a spaţiilor de birou devine identitatea companiei în sine." a explicat Andreea Cahane.
Biroul nu trebuie să fie doar un loc în care în care oamenii să termine cât mai multe taskuri până la finalul zilei, ci un loc care să încurajeze comunicarea, creativitatea, învăţarea, şi aici designul joacă un rol extrem de important. Mobilierul ales, iluminarea, ergonomia sunt aspecte care nu trebuie trecute cu vederea şi sunt un must în amenajarea biroului.
"Fie că vorbim despre iluminare, climatizare, dar şi mobilarea şi amenajarea efectivă a spaţiului dedicat, toate ar trebui sa aibă în centrul lor angajatul. În implementarea unui mediu optim, pornind de la proiectarea staţiilor de lucru, a zonelor de meeting, a spaţiilor de recreere şi până la dotarea efectivă a acestor spaţii, focusul ar trebui sa fie pus pe ergonomie şi confort." continuă Andreea Cahane.
Biroul înseamnă astăzi mai mult decât sarcini, şedinţe şi probleme urgente de rezolvat, înseamnă socializare şi spaţiu în care se nasc idei. Ergonomie (birouri şi scaune adecvate), conectare şi mişcare, iluminarea potrivită, toate acestea pot fi create cu ajutorul unor servicii de design şi obiectelor de mobilier de calitate.
Divizia Mobexpert Office, alături de acest studiu, face parte din misiunea brandului de a îmbunătăţi viaţa clienţilor. Mobexpert Office oferă de peste 29 de ani soluţii complete de amenajare pentru spaţiile de birou, de la servicii individualizate de proiectare, autorizare şi fit-out, până la concepte de amenajare şi implimentare de mobilier dedicat.
Printre iniţiativele inedite realizate de Mobexpert se numără şi serviciul de design interior menit să ajute consumatorii în alegerea celor mai potrivite piese de mobilier sau planificatorul de buget care oferă o experienţă mai bună de cumpărare şi preţuri concrete pentru amenajarea fiecărei camere din locuinţă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 05.07.2022, 18:02)
orice om intreg la cap prefera telemunca, dar conditile sa fie acceptabile... daca nu perfecte, chiar!
Recomand Mobexpert, am luat si eu de la ei ! Sunt de valoare, sunt la ani lumina in fata fata de cazaturi ca Ikea sau altii !
Mobexpert rules! Marfa de calitate !