STUDIU MOBEXPERT:  Boom de 600% în vânzări la mobila românească

A.T.
Comunicate de presă #Construcţii / 9 octombrie 2020

Boom de 600% în vânzări la mobila românească

Efectul pandemiei s-a făcut resimţit în multe aspecte ale vieţii, inclusiv asupra a ce înseamnă şi cum arată "acasă". Un studiu Mobexpert arată că apetitul românilor pentru amenajarea locuinţei a crescut. În mediul online, au crescut vânzările pentru produsele dedicate amenajării biroului, balconului şi terasei, iar mobilă românească s-a aflat în topul preferinţelor.

Studiul Mobexpert arată că în perioada stării de urgenţă şi a perioadei de izolare românii au mutat cumpărăturile în mediul online, consecinţă directă a închiderii magazinelor fizice. De asemenea, s-au orientat mai mult decât oricând către produsele fabricate în România, astfel că printr-o campanie de reduceri dedicată mobilierului produs în ţară a rezultat în creşterea vânzărilor online a colecţiei de mobilier fabricat în România cu 600% comparativ cu 2019.

Interes sporit pentru reamenajare, cu terasa şi balconul în topul căutărilor

Studiul echipei Mobexpert a scos la iveală legătura dintre interesul românilor pentru home & deco, reflectat în căutările lor de pe Google şi felul în care aceste căutări şi-au spus cuvântul asupra vânzărilor propriu-zise de mobilă.

În perioada pandemiei, românii au avut un interes deosebit pentru amenajări interioare, însă priorităţile în materie de amenajare s-au schimbat în raport cu anii precedenţi. Aceştia au fost mai preocupaţi să-şi amenajeze un loc în care să se poată bucura de aer liber în deplină siguranţă, din confortul propriei case.

Prin urmare, interesul pentru amenajarea terasei a crescut cu 53% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce căutările legate de amenajarea balconului au crescut cu 51%.

La fel, a crescut şi interesul pentru amenajarea bucătăriei (31%), dar şi a băii, cu 22% şi a dormitorului (21%), conform studiului citat.

În timpul perioadei de izolare, comparativ cu anul trecut, numărul de vizitatori pe mobexpert.ro a crescut cu 55%, cifră la care au contribuit utilizatorii noi în proporţie de 75%, cât şi cei care au mai vizitat anterior site-ul (44%), potrivit Mobexpert.

Vânzările online cu 142% mai mari după ieşirea din izolare

Totodată, vânzările online ale companiei s-au dublat în perioada stării de urgenţă în raport cu 2019 şi au continuat să crească chiar şi după redeschiderea magazinelor fizice odată cu ieşirea din izolare, astfel, în mai - august 2020, acestea au fost cu 142% mai mari comparativ cu aceeaşi perioada din 2019.

Potrivit studiului, în martie-mai, valoarea medie a coşului s-a mărit cu 12% faţă de anul trecut, iar după izolare, atât în mediul online cât şi offline, românii au scos din buzunar cu 20% mai mult.

Deoarece tot mai mulţi oameni au fost nevoiţi să lucreze de acasă, a apărut necesitatea amenajării unui spaţiu de lucru care să stimuleze productivitatea. Astfel, o atenţie aparte a fost acordată biroului. Vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%, comparativ cu anul trecut. Şi produsele pentru amenajarea terasei şi balconului au înregistrat o creştere în vânzări de 150%.

Amenajarea dormitorului, o altă activitate care s-a regăsit pe lista românilor, a dus la o creştere în vânzarea saltelelor cu 250% şi a paturilor cu 98%. Vânzările de dulapuri şi comode au depăşit şi ele valorile duble.

Redeschiderea showroom-urilor nu a afectat preferinţa românilor pentru cumpărăturile online Numărul celor care vizitează online mobexpert.ro este în continuă creştere - cu 50% mai mulţi vizitatori comparativ cu aceeaşi perioadă în 2019, conform companiei.

Deşi magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere în business, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile Mobexpert, o cifră însemnată în condiţiile în care industria mobilei este în mod tradiţional legată de prezenţa fizică în showroom-uri.

Adelina Badea, CEO Mobexpert, a precizat: "O parte din clienţi vor reveni în magazine, însă cei care s-au obişnuit cu achiziţiile online vor rămâne acolo, cu atât mai mult în cazul în care experienţa a fost bună - produsele au ajuns rapid, eventual au fost şi montate. În plus, ne aşteptăm să se folosească mai mult şi funcţii precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasă, înainte de a-l cumpăra, ceea ce elimină nevoia unei vizite în showroom. Cu siguranţă încă se vor face multe cumpărături offline, însă, ca producători şi distribuitori, trebuie să ne preocupe de acum încolo automatizarea şi digitalizarea offline-ului astfel încât experienţa viitorilor şi actualilor clienţi să fie cât mai utilă, plăcută şi rapidă. Ceea ce este valabil pentru orice business".

Numărul celor care aleg să-şi facă cumpărăturile online creşte constant, însă, pentru a-şi alege cele mai importante piese de mobilier, mulţi încă preferă să le vadă în magazine, unde, de obicei, cheltuie în medie cu 500-700 de lei mai mult, arată datele companiei.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb