Aproximativ 53% dintre angajaţii din ţara noastră sunt de părere că firmele la care lucrează acordă foarte puţină importanţă stării lor mentale şi emoţionale, iar 7 din 10 angajaţi se plâng că managerii lor nu le oferă suport şi feedback constructiv, potrivit unui un studiu efectuat, în luna noiembrie, de compania de market research 4Service Group România, informează News.ro.
Studiul este axat asupra problemelor emoţionale şi a stării mentale a angajaţilor la locul de muncă şi arată că factorii de stres reclamaţi de respondenţi sunt în mare parte aceiaşi, iar eforturile companiilor pentru a asigura un mediu plăcut şi o stare emoţională pozitivă pentru angajaţi nu sunt percepute a fi foarte mari.
În urma studiului, o treime dintre angajaţi sunt de părere că multitasking-ul este unul din principalii factori de stres, urmată de orele suplimentare, volumul de muncă si presiunile colegilor şi conducerii. 23% dintre respondenţi acuză responsabilităţile şi sarcinile neclare, dar şi faptul că nu primesc feedback-uri constructive din partea managerilor sau că aceştia au un stil dictatorial de management.
Totodată, lipsa procedurilor clare şi politicile nerezonabile de promovare au fost menţionate în 21% din cazuri. Unul din 10 angajaţi români consideră foarte stresante conflictele cu colegii sau şefii, în timp ce 5 din 100 de angajaţi au menţionat printre factorii de stres izolarea şi plictiseala. În plus, 6% dintre respondenţi sunt foarte stresaţi la job deoarece consideră că nu au aptitudinile necesare pentru jobul actual, potrivit studiului. Angajaţii români sunt de părere că nici companiile nu acordă foarte multă importanţă unei bune stări mentale şi emoţionale la locul de muncă. Mai mult, 8 din 10 angajaţi susţin că o stare psihică pozitivă este benefică pentru companie
Nici programele şi măsurile pentru asigurarea unei bune stări mentale a angajaţilor nu par foarte populare printre companiile româneşti, din moment ce nu mai puţin de 76,8% dintre respondenţii studiului au afirmat faptul că nu au beneficiat sau auzit ca firma să desfăşoare asemenea programe.
Mai mult, studiul efectuat de compania 4Service România a relevat şi un alt aspect al relaţiei dintre firme şi angajaţi. 72% dintre respondenţi au declarat că firmele la care lucrează oferă foarte rar sau chiar deloc beneficii pentru angajaţi. Firmele care totuşi oferă pachete de beneficii preferă să acorde zile libere, permit angajaţilor să aibă un program mai flexibil, oferă workshop-uri şi traininguri sau cafea şi fructe gratis, conform new.ro
Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 2180 de respondenţi, dintre care 61% sunt angajaţi în domeniul privat, 23% lucrează în cadrul unei companii de stat, 2% deţin propria companie, iar 16% deţin propria companie sau au o profesie liberală. 8 din 10 respondenţi au declarat că au o poziţie de execuţie. În ceea ce priveşte vechimea, aproape jumătate dintre respondenţi au declarat că lucrează în companie de mai bine de 5 ani. 12,5% au o vechime între 3-5 ani la actualul loc de muncă, 21% lucrează de 1-3 ani, iar 16,8% au venit în companie de mai puţin de un an.