Numai 16% din companiile globale au implementat strategii de leadership adaptate la economia digitală, strategii prin care au reuşit să conducă transformarea digitală la nivelul întregii companii, pentru a-şi îmbunătăţi performanţa şi a avea angajaţi mai implicaţi, arată studiul Leaders 2020, lansat recent de SAP, companie care activează pe segmentul soluţiilor software pentru afaceri, alături de Oxford Economics.
La studiu au participat 4.100 de directori executivi şi angajaţi din 21 de ţări, acesta fiind realizat în trimestrul doi al acestui an. Principalele domenii din care provin companiile sunt: servicii financiare, retail, sectorul public, sănătate, bunuri de consum, servicii profesionale, producţie şi tehnologie.
Potrivit unui comunicat al SAP, studiul a mai arătat că aceste companii au reuşit să înţeleagă importanţa implementării unei astfel de strategii şi să-şi depăşească competiţia în o serie largă de indicatori de performanţă, în zone precum strategia pentru managementul capitalului uman sau nivelul avansat de utilizare a tehnologiei de către angajaţi. Astfel, companiile care beneficiază de oportunităţile oferite de economia digitală au o probabilitate cu 38% mai mare de a înregistra creşteri de profit şi venituri (76% versus 55%), au angajaţi mai satisfăcuţi (87% versus 63%), şi se bucură de un grad de fidelizare mai mare a angajaţilor (75% versus 54%).
În cadrul analizei, au fost identificaţi patru piloni principali prin care managerii conduc tranformarea digitală. Primul costă într-o viziune a managementului care priveşte integrarea tehnologiilor digitale în toate activităţile şi la toate nivelurile companiei. Al doilea criteriu este reprezentat de accelerarea procesului de luare a deciziilor - organizaţiile competitive pun accentul pe luarea deciziilor bazate pe date analizate în timp real, ce le oferă o viziune de ansamblu asupra tuturor proceselor din cadrul companiei.
Un alt criteriu este reprezentat de simplificare - reducerea complexităţii şi birocraţiei, prin punerea la dispoziţia tuturor angajaţilor a celor mai noi tehnologii. Un al patrulea criteriu constă în construirea unei forţe de muncă digitale - îmbunătăţirea aptitudinilor digitale nu numai la nivelul executiv, ci la toate nivelurile, ceea ce permite o utilizare la nivel strategic a acestor tehnologii.
Transformarea afacerilor pentru economia digitală este şi tema celei de-a 11-a ediţii a evenimentului SAP Forum, care va reuni, pe 13 octombrie, la Bucureşti, reprezentanţi ai mediului privat şi public. Printre subiectele care vor fi dezbătute la ediţia din acest an se numără digitalizarea proceselor de business, transformarea experienţei de cumpărare a consumatorului, dezvoltarea unei forţe de muncă digitale, noi modele de business etc. Invitatul special al evenimentului este Jonathan Becher, chief digital officer SAP.
Tot în cadrul SAP Forum vor fi prezenţi câştigătorii ediţiei din 2015 a HCP Challenge, competiţie regională dedicată startup-urilor, antreprenorilor, dezvoltatorilor, studenţilor dar şi companiilor care au deja experienţă pe zona IT, şi va fi lansată ediţia din acest an a concursului. Participanţii vor avea acces la workshopuri şi instrumentele necesare pentru a-şi transforma ideile într-o afacere reală pe platforma cloud SAP HANA (HCP), iar iniţiativele câştigătoare vor fi promovate la nivelul Europei Centrale şi de Est. În Bucureşti, workshopul va avea loc pe 19 octombrie, la TechHub.
SAP România, subsidiara locală a SAP SE, şi-a început activitatea în 2002. Astăzi, aproximativ 500 de companii din ţara noastră utilizează soluţii software SAP, din industrii precum utilităţi, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producţie. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienţi SAP.
În 2011, SAP a demarat un proiect de investiţii în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanţă pentru tehnologiile Cloud şi HANA din Europa, care deserveşte clienţi SAP din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, cu ajutorul a 400 de angajaţi.