Studiu SoftServe: 65% dintre liderii de business sau tehnologie au declarat că nimeni din organizaţia lor nu înţelege complet datele colectate sau modul de accesare a acestora

R.S.
Companii / 11 martie

Studiu SoftServe: 65% dintre liderii de business sau tehnologie au declarat că nimeni din organizaţia lor nu înţelege complet datele colectate sau modul de accesare a acestora

SoftServe a publicat recent rezultatele unui sondaj privind starea gestionării datelor în 2025, evidenţiind beneficiile setării unor fundaţii solide în domeniul datelor, dar şi deficienţele legate de maturitatea acestora. Majoritatea celor 750 de respondenţi consideră că nimeni din organizaţia lor nu înţelege complet datele colectate şi modul de accesare a acestora. Mai mult, 58% afirmă că, de cele mai multe ori, deciziile cheie de afaceri se bazează pe date inexacte sau inconsistente, ceea ce ridică îngrijorări pentru companiile din diverse industrii şi regiuni, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Acest studiu, comandat de SoftServe şi realizat de Wakefield Research, evaluează pregătirea companiilor în domeniul datelor prin prisma calităţii, strategiei, organizării, investiţiilor şi guvernanţei implementate. Răspunsurile indică o lipsă de cunoştinţe în gestionarea datelor, combinată cu o deconectare internă şi o divizare vizibilă între conducerea executivă (C-suite), vicepreşedinţi şi senior management, ceea ce creează conflicte în întreaga organizaţie privind utilizarea, achiziţia şi finanţarea datelor.

Principalele concluzii ale sondajului:

Strategii învechite sau nealiniate: mulţi lideri consideră că este timpul pentru o actualizare a strategiei lor de date, 73% raportând că sunt necesare actualizări majore sau o refacere completă, iar aproape toţi (98%) cred că o strategie revizuită a datelor este esenţială pentru iniţiative strategice precum Generative AI.

Diviziunea la nivel de conducere: diferenţele de perspectivă dintre lideri afectează înţelegerea datelor. 78% dintre vicepreşedinţi şi 61% dintre directori cred că priorităţile investiţionale ale organizaţiei lor sunt afectate negativ de lipsa de înţelegere a modului în care datele pot genera valoare, comparativ cu doar 44% dintre liderii C-level.

Accesul la date la cerere: pentru 60% dintre respondenţi, obţinerea datelor necesare pentru luarea deciziilor este o provocare. Mai mult, aproximativ jumătate dintre cei 58% care recunosc că majoritatea deciziilor lor se bazează pe date inexacte sau inconsistente cred acum că este nevoie de o creştere semnificativă a investiţiilor în gestionarea datelor pentru atingerea obiectivelor.

: aproape trei sferturi (73%) cred că prioritizarea slabă a deturnat fonduri şi talente esenţiale de la proiecte valoroase de date către iniţiative generale de Generative AI cu un ROI mai slab.

În ciuda acestor deficienţe, sondajul oferă şi o perspectivă pozitivă: o gestionare solidă a datelor a permis unor organizaţii să deschidă noi surse de venit (44%) sau să monetizeze datele (38%), beneficiind de infrastructura şi guvernanţa potrivite pentru a transforma informaţiile într-o sursă valoroasă de venit. De asemenea, companiile au raportat creşteri ale productivităţii şi eficienţei (54%), precum şi îmbunătăţiri în luarea deciziilor şi în capacităţile de prognoză (49%), datorită unor fundaţii solide în domeniul datelor. Majoritatea respondenţilor speră să urmeze acest exemplu, întrucât 85% plănuiesc să îşi crească bugetul pentru date, iar aproape jumătate (42%) dintre cei cu o strategie de date complet matură intenţionează să îşi mărească semnificativ investiţiile în acest domeniu.

"O strategie eficientă pentru date nu înseamnă perfecţiune, ci prioritizare. Este vorba despre maturizare acolo unde contează cel mai mult pentru afacerea ta, prin prioritizarea piesei lipsă din întregul puzzle al datelor, nu prin abandonarea acestuia pentru următoarea tehnologie la modă. Stabilirea unei strategii mature pentru date consolidează fundaţiile organizaţionale, permiţând companiilor să abordeze proiecte şi provocări mai mari şi mai valoroase în viitor", a declarat Rodion Myronov, AVP Tehnologie la SoftServe.

SoftServe este prezentă pe piaţa din România din 2022 şi are o echipă cu peste 100 de experţi la nivel local. Printre zonele principale de dezvoltare ale companiei se numără Cloud DevOps, Big Data şi inginerie software. Compania recrutează în continuare în România, având mai multe roluri deschise, printre care Lead Big Data Engineer şi Data Architect.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Mar. 2025
Euro (EUR)Euro4.9772
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5677
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1803
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9066
Gram de aur (XAU)Gram de aur427.9177

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
hipo.ro
solarenergy-expo.ro
pptt.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb