Waterdrop, producătorul de Microdrinks şi recipiente sustenabile, având misiunea să încurajeze oamenii de pretutindeni să consume mai multă apă pentru o viaţă mai sănătoasă şi longevivă, a efectuat o analiză comparativă între cinci ţări aflate în spaţiul CEE privind importanţa pe care consumatorii o acordă hidratării, cât şi atenţia oferită recipientelor utilizate.
Conform studiului, majoritatea persoanelor consumă aproximativ 1L de apă pe zi, iar în România acest aspect se aplică în proporţie de 45.1%.
Studiul a examinat tendinţele de hidratare ale consumatorilor din cinci ţări din Europa Centrală şi de Est în care brandul are o prezenţă locală, respectiv România, Slovacia, Polonia, Ungaria şi Cehia. Principalii factori care stau la baza studiului au fost provenienţa apei consumate, frecvenţa hidratării, regularitatea practicării sportului, tipurile de recipiente folosite, precum şi tipurile de arome Waterdrop preferate de consumatori. Potrivit informaţiilor colectate privind tipul de apă pe care îl consumă, 70.3% dintre respondenţi, dintre care 46.8% din România, aleg în mod predominant să consume apă filtrată, urmată de apa îmbuteliată în sticle de plastic, cu un procent de 41.8% în România, iar într-un procent foarte mic, apa de izvor, în cadrul efortului lor de a se menţine hidrataţi în mod corespunzător.
Cu privire la recipientele folosite de către consumatori, se constată că majoritatea optează pentru sticlele borosilicate sau din oţel inoxidabil. Cu toate acestea, există un procent semnificativ de consumatori care utilizează sticle de plastic. În acest context, România se situează la mijlocul clasamentului, ocupând poziţia a treia, cu un procent de 16.4%. Cea mai redusă proporţie pentru utilizarea recipientelor de plastic se înregistrează în Slovacia, cu 6.2%, în timp ce Polonia se distinge prin cea mai înaltă cifră, unde 20.8% dintre consumatori folosesc astfel de recipiente.
,,Dorinţa noastră este de a implica direct cât mai mulţi consumatori în sprijinirea şi adoptarea valorilor pozitive pe care dorim să le implementăm în societate. Înţelegerea importanţei utilizării unor recipiente sustenabile ne poate ajuta să protejăm mediul înconjurător şi să reducem producţia de deşeuri. Prin adoptarea unor obiceiuri responsabile, putem contribui la crearea unui viitor mai sustenabil şi sănătos pentru toţi cei din jurul nostru", declară Katerina Navratilova, CEO Waterdrop CEE.
Situaţia referitoare la practicarea activităţilor sportive aduce în discuţie statistici care nu reflectă neapărat o imagine optimistă. În România, se remarcă un procent de 36.1% dintre participanţi care răspund negativ la întrebarea privind desfăşurarea acestor activităţi. În mod similar, în celelalte patru ţări incluse în studiu, răspunsul cel mai des menţionat este ,,În mod neregulat". Totuşi, o notă pozitivă o constituie faptul că, în ceea ce priveşte alegerea băuturilor consumate în timpul activităţilor sportive, toţi respondenţii au indicat apa ca primă opţiune, excluzând astfel băuturile ce conţin îndulcitori artificiali. Această preferinţă comună pentru hidratare cu apă în timpul efortului fizic sugerează o conştientizare a importanţei menţinerii unei hidratări adecvate.
Care sunt cele mai des consumate arome de Microdrinks
În cadrul pieţei din România, se observă o strânsă apropiere a procentelor în ceea ce priveşte aromele preferate de către consumatori. În mod specific, 46.5% dintre aceştia optează pentru sortimentele dulci. La fel de aproape, cu 45.8%, se situează preferinţele pentru aromele cu gust de citrice, alături de aromele revigorante. De asemenea, 37.5% dintre consumatori aleg variantele uşor acrişoare. Aceste tipare similare se remarcă şi în alte ţări, cum ar fi Slovacia, Polonia şi Cehia. Totuşi, Ungaria se distinge din acest punct de vedere, întrucât sortimentele cu gust de citrice domină preferinţele, ocupând primul loc în opţiunile consumatorilor.