Grupul francez de utilităţi Suez a anunţat, ieri, că, începând de luna viitoare, va avea o nouă structură de business, pe care a stabilit-o ca parte a strategiei sale generale de îmbunătăţire a rezultatelor financiare.
Directorul general adjunct responsabil cu regiunea Franţei şi operaţiunile grupului, Jean-Marc Boursier, şi directorul general adjunct însărcinat cu finanţele, Julian Waldron, se vor ocupa de implementarea unui plan menit să genereze economii de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) până în 2023, conform anunţului făcut ieri de Suez, preluat de Reuters.
Obiectivul planului este îmbunătăţirea rentabilităţii operaţionale a companiei, respectiv creşterea finanţării pentru investiţiile în inovare şi digitalizare.
Suez, din care societatea franceză de utilităţi Engie SA (fosta GDF Suez) are în proprietate 32%, a menţionat că a stabilit şase divizii regionale şi două entităţi globale, ca parte a restructurării. Potrivit boursedirect.fr, cele şase divizii regionale sunt: Franţa, America de Nord, APAC (Asia, Australia şi India), AMECA (Africa, Orientul Mijlociu, Asia Centrală şi de Est), Europa de Nord, respectiv Regiunea America Latină şi Europa de Sud. Cele două unităţi de afaceri globale sunt: Tehnologii şi Soluţii pentru Apă, respectiv Soluţii Inteligente şi de Mediu. Aceasta din urmă îşi propune să accelereze dezvoltarea şi lansarea de soluţii de mediu inteligente la nivel mondial, precum şi noi activităţi cum sunt managementul calităţii aerului şi agricultura inteligentă.
Entitatea restructurată va avea un nou comitet executiv. Pe lângă directorul general, acesta va mai include zece membri: Jean-Marc Boursier, Julian Waldron, Christophe Cros, Ana Giros, Angel Simon, David Palmer-Jones, Diane Galbe, Jacques Audibert, Isabelle Calvez şi Tiphaine Hecketsweiler.
Luna aceasta, municipalitatea din Norwalk, Connecticut, a încheiat cu Suez un contract de 78 de milioane de dolari, în baza căruia compania franceză se va ocupa de operarea şi mentenanţa sistemului de ape reziduale din oraş. Parteneriatul, care include managementul a 18 facilităţi convenţionale de tratare a apelor reziduale, va fi parte a eforturilor pe care le face oraşul american pentru îmbunătăţirea serviciilor şi protejarea mediului. Contractul a fost încheiat pe o perioadă de zece ani şi va deservi peste 89.000 de persoane.