Superbrands România lansează noul Program Superbrands pentru România care va evalua atât performanţa brandurilor de produse şi servicii ce se adresează direct segmentului consumatorului final, cât şi performanţa brandurilor corporate, din perspectiva profesioniştilor în business din România.
Consiliul de Onoare Superbrands constituit pentru actuala ediţie cuprinde 30 de nume marcante ale mediului de afaceri, profesionişti în administrarea afacerilor, marketing, comunicare, media, reprezantând diferite sectoare economice din România şi, în premieră, reprezentanţi ai societăţii civile. Consiliul Superbrands va asigura preselecţia a peste 2000 de branduri din diverse domenii şi industrii.
Cercetarea cantitativă de piaţă vizează brandurile care se adresează consumatorului final şi se va derula on line, la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ de 1500 de respondenţi, în ianuarie-februarie 2017. Scopul cercetării este măsurarea percepţiei românilor despre reputaţia de brand, din perspectiva consumatorilor. Criteriile luate în considerare la selectarea brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand sunt: reputaţie, încredere, calitate şi diferenţiere pe piaţă, conform metodologiei Superbrands, aplicată în toate programele derulate la nivel mondial. Rezultatele cercetării de piaţă vor putea fi cunoscute în luna martie 2017.
Conform celui mai recent sondaj derulat de Superbrands România în 2015, topul celor mai reprezentate categorii în lista brandurilor cu statut de Superbrands în piaţa locală include sectoare precum echipamente electrice şi electronice, alimente & băuturi, industria auto şi îngrijirea locuinţei. La polul opus se situează branduri din domenii precum retaileri din sectorul petrolier, sănătate & centre medicale, agenţii de turism, ceea ce demonstrează atât dinamica investiţiilor de marketing şi comunicare în susţinerea şi consolidarea brandurilor, cât şi interesul românilor preponderent pentru consum în zona produselor şi serviciilor de uz cotidian. S-a remarcat, de asemenea, creşterea procentului de branduri româneşti aflate în preferinţa românilor din ultimii ani, de la 20% în 2013, din totalul brandurilor desemnate Superbrand în România, la 28% în 2015.