Compania auto italo-americană Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group - producătorul francez al mărcilor Peugeot şi Citroen - au în plan să semneze săptămâna aceasta acordul oficial de fuziune, în baza căruia să dea naştere celui de-al patrulea mare producător de maşini din lume, conform unor surse citate de Bloomberg.
Acestea afirmă că părţile au înregistrat progrese în ceea ce priveşte memorandumul de înţelegere, dar mai sunt unele aspecte de lămurit.
PSA a programat pentru marţi o şedinţă a consiliului de conducere pentru analiza acordului, conform surselor.
Vineri, reprezentanţii Fiat şi PSA au refuzat să comenteze informaţia publicată de Bloomberg. Companiile au menţionat, anterior, că intenţionează să semneze un acord de fuziune înainte de sfârşitul anului curent.
Fuziunea va da naştere unei entităţi combinate cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de circa nouă milioane de vehicule. Compania astfel creată va fi al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.
Noua entitate va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de cei ai FCA. Grupul ce ia fiinţă în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda şi listat la bursele din Paris, New York şi Milano. Compania va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA, şi va fi condusă de directorul executiv al PSA, Carlos Tavares. Preşedintele Fiat Chrysler, John Elkann, îşi va păstra rolul de preşedinte.
În noiembrie, majoritatea reprezentanţilor sindicaliştilor producătorului auto francez PSA s-au pronunţat în favoarea planului de fuziune cu rivalul italo-american Fiat Chrysler.
Totuşi, sindicatele au spus că, odată semnat acordul de fuziune, vor dori informaţii detaliate despre planurile companiei combinate.
Franck Don, reprezentant al sindicatului CFTC, declara atunci: "Rămânem vigilenţi cu privire la impactul social al fuziunii şi aşteptăm o imagine mai clară şi mai detaliată a implicaţiilor planului asupra fabricilor şi volumului de producţie. Dar, în forma prezentată, proiectul de fuziune are sens, dat fiind că cele două grupuri se completează, au o situaţie financiară sănătoasă, iar mulţumită noului format vor atinge o dimensiune critică, vitală în industria auto de astăzi".
Asigurarea sprijinului sindicatelor europene este esenţială pentru compania ce rezultă din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajaţi şi va opera sute de fabrici din întreaga lume.