Automatizarea proceselor operaţionale poate conduce la creşteri semnificative în eficienţă şi vânzări. Această abordare nu numai că optimizează utilizarea resurselor şi scurtează timpul de răspuns faţă de clienţi, dar contribuie şi la o mai bună gestionare a resurselor umane prin eliberarea angajaţilor de sarcinile repetitive, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, totodată, permite concentrarea acestora pe activităţi cu valoare adăugată mai mare, iar rapiditatea cu care se poate amortiza investiţia în tehnologii de automatizare oferă un stimulent puternic pentru adoptarea acestor soluţii.
Este cea mai recentă situaţie soluţionată de TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, care, prin instalarea unei soluţii bazată pe tehnologie RPA (Robotic Process Automation) de automatizare a interacţiunii cu furnizorii, a generat creşteri de 30% ale vânzărilor unui magazin online de piese auto în doar 3 luni de la implementare.
"Clientul, un magazin online specializat în comercializarea pieselor auto, se confrunta cu dificultăţi majore legate de gestionarea timpului şi resurselor umane. Vânzările se bazau pe un proces complex de comandă, care necesita verificarea stocurilor şi a celor mai bune preţuri pe platformele a cinci furnizori diferiţi; o procedură care ocupa aproximativ 70% din timpul echipei de vânzări. Această metodă ineficientă ducea la pierderea potenţială a clienţilor din cauza răspunsurilor întârziate şi a unui client service suboptimal", spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menţionând că, după o analiză amănunţită, specialiştii TARA Interactive au propus automatizarea interacţiunii cu platformele furnizorilor, soluţie care a permis nu numai accelerarea răspunsurilor oferite clienţilor, ci şi introducerea automată a comenzilor în sistemele furnizorilor atunci când clienţii acceptau termenii de livrare.
Potrivit TARA Interactive, implementarea soluţiilor de automatizare a dus la transformări semnificative în structura operaţională a magazinului online. Echipa de vânzări, eliberată de sarcinile repetitive, s-a putut concentra pe gestionarea clienţilor mai importanţi şi pe optimizarea logistică.
Mai mult, amortizarea investiţiei în automatizarea relaţiei cu furnizorii s-a realizat în doar patru luni, confirmând astfel valoarea adăugată a automatizării proceselor.
Creşte cererea de automatizări de procese din partea magazinelor online
În prezent, doar aproximativ 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forţă majoră. Potrivit analizei TARA Interactive, procentul este însă în creştere în ultimii doi ani, în contextul în care managerii shop-urilor online autohtone, predominant focalizate pe automatizări în vânzări şi marketing, încep să recunoască importanţa extinderii automatizării în toate sectoarele operaţionale, pentru optimizarea gestionării şi reducerea costurilor operaţionale.
Cele mai mari cerinţe din partea magazinelor online în ceea ce priveşte automatizarea proceselor şi pentru care solicită expertiza TARA Interactive, vizează:
-Preţuri dinamice - soluţie care presupune ajustarea în timp real a preţurilor produselor sau serviciilor, bazată pe factori precum cererea, oferta, comportamentul consumatorilor, şi acţiunile concurenţei;
-Redimensionarea rapidă a stocurilor prin alegerea unor furnizori care permit comenzi online. Integrarea acestora în platformele shop-urilor online vine la pachet cu primirea de notificări în avans atunci când produsele comercializare au un stoc scăzut sau sunt epuizate. Iar magazinele online care au implementate astfel de soluţii vor fi cu un pas în faţa concurenţei, cu comenzi complete către furnizor, clienţii putând să primească mereu produsele în cel mai scurt timp posibil;
-Facturarea şi închiderea automată a facturilor, reducând cu până la 10 ori munca reprezentanţilor de vânzări.
Potrivit TARA Interactive, automatizarea proceselor operaţionale aduce o serie de beneficii magazinelor online, cele mai importante dintre acestea fiind:
-Creşterea vânzărilor
-Eliminarea sarcinilor repetitive care ocupă foarte mult timp: 94% din munca de zi cu zi este repetitivă sau banală;
-Eliminarea erorilor;
-Reducerea impactului lipsei forţei de muncă;
-Îmbunătăţirea experienţei clienţilor.
TARA Interactive a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane de euro (la nivel de grup), în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Pentru 2024, compania estimează un avans de aproximativ 30% pentru business-ul desfăşurat în România şi de circa 80% pentru cel la nivel internaţional, în contextul în care, peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc în afara României.