TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, îşi extinde prezenţa în Germania şi în Danemarca şi începe campanii de promovare a serviciilor în alte trei ţări: Elveţia, Olanda şi Canada, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, demersul se înscrie în strategia de extindere internaţională a companiei româneşti şi are loc pe fondul creşterii nevoii de digitalizare a companiilor şi de eficientizarea cheltuielilor.
TARA Interactive dezvoltă, în prezent, proiecte, în SUA, Germania şi Danemarca, alături de România şi Moldova, iar cifra de afaceri realizată în afara ţării este de 70%.
"Dacă acum câţiva ani aveam clienţi doar în afară, obiectivulcurent este să ne extindem atât internaţional, câtşi în România,unde nevoia de digitalizare a companiilor este tot mai mare. În prezent dezvoltăm proiecte pe partea de business management şi administration (eCommerce, roboţi, RPA, aplicaţii mobile, AI, CRM), care sunt industry agnostic, dar şi pe verticale specifice anumitor industrii, cum ar fi banking, accounting& finance, logistics etc.", spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menţionând că, în ultimii doi ani, a observat o creştere a cererii din partea magazinelor online şi pentru automatizarea proceselor interne.
Pentru a susţine planurile de extindere pe liniile de business, TARA Interactivea format o echipăde profesionişti cu experienţăîn business şi îşi propune să intre, în perioada următoare, pe verticalele de comerţ (retail, e-tail) şi de producţie (manufacturing).
Printre cele mai importante proiecte dezvoltate până acum de TARA Interactive pentru clienţi din piaţa internaţionalăsunt:
-optimizarea consumului de combustibil pentru flote de transport (SUA);
-optimizare de procese pe tot lanţul de producţie şi distribuţie (containere în porturi);
-agrifood supply chain - proiect ce a presupus optimizarea încărcării tirurilor cu produse agrifood şi optimizarea rutelor de distribuţie, astfel încât să lase o amprentă de carbon cât mai redusă;
-dezvoltarea unei aplicaţii de mobil pentru gestionarea reducerilor şi cardurilor de fidelitate;
-Enterprise Content Management System cu un motor complex de calcul a rezultatelor căutărilor în funcţie de priorităţile de business ale companiei.
Strategia TARA Interactive de extindere la nivel internaţional vizează şi deschiderea de birouri locale în perioada următoare, pe lista scurtă a companiei fiind Olanda şi Germania. Unul dintre principalele avantaje faţă de firmele din ţările respective este nivelul preţurilor practicate. Totodată, nivelul avansat de cunoaştere a limbii engleze, poziţia geografică în Europa şi diferenţele culturale mai mici faţă de alte zone, cum ar fi India, constituie alte avantaje în comparaţie cu alte firme offshore. De asemenea, alt avantaj este faptul că TARA Interactive oferă şi consultanţăîn definirea şi implementarea proiectelor, faţă de alte companii dezvoltatoare de software, locale sau offshore.
Dezvoltarea TARA Interactive la nivel internaţional are loc concomitent cu creşterea numărului de angajaţi. Astfel, planurile companiei presupun creşterea echipei la 70 de angajaţi până la finalul anului, se mai arată în comunicat.