Târgul de Crăciun din Sibiu din 2024 a avut un impact economic record, atrăgând peste 500.000 de vizitatori în 52 de zile şi generând venituri estimate la 20 de milioane de euro pentru economia locală, potrivit comunicatului remis redacţiei.
Târgul a înregistrat o creştere de 60% a numărului de vizitatori faţă de ediţiile anterioare, consolidând Sibiul ca destinaţie principală de Crăciun în România. Vizitatorii au cheltuit, în medie, 250 de lei (50 de euro) pentru o zi, iar cei care au petrecut cel puţin o noapte în oraş au cheltuit aproximativ 750 de lei (150 de euro). Evenimentul a avut un impact economic semnificativ, beneficiile directe fiind resimţite de sectoarele HoReCa, retail şi servicii.
"Târgul de Crăciun din Sibiu continuă să genereze un impact economic semnificativ în oraş, contribuind cu aproximativ 20 de milioane de euro la economia locală. Această valoare a fost calculată pe baza cheltuielilor medii estimate ale vizitatorilor. La ediţia din acest an, estimăm peste 410.000 de turişti de o zi care au cheltuit, în medie, un buget de 250 de lei, echivalentul a 50 de euro. Apoi sunt turiştii care aleg să se cazeze şi să petreacă cel puţin o noapte în Sibiu, peste 90.000 de persoane, care alocă un buget aproximativ de 750 de lei, echivalentul a 150 de euro, la care se adaugă cheltuielile localnicilor şi beneficiile pentru sectorul HoReCa, retail şi servicii. La ediţia cu numărul XVII, am atins un număr record de peste 500.000 de vizitatori, fiind o confirmare că evenimentul rămâne cel mai important motor economic pentru Sibiu în perioada sărbătorilor de iarnă", spune Andrei Drăgan Răduleţ, reprezentantul Asociaţiei Events for Tourism, organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu.
A fost cea mai extinsă ediţie de până acum, având loc în trei pieţe ale oraşului. Santa's Land a fost instalat în Piaţa Mică, iar vizitatorii s-au bucurat de activităţi de sezon şi de prima cabană tiroleză din lemn din cadrul unui târg de Crăciun din România. Piaţa Huet a găzduit o pădure din brazi, iar Piaţa Mare a fost animată de 120 de căsuţe cu produse autentice. Printre atracţiile noi, Liftul Fermecat a fost foarte apreciat.
Evenimentul a crescut în vizibilitate internaţională, fiind inclus în topul destinaţiilor de iarnă ale Conde Nast Traveller şi în aplicaţia Bing Wallpapers.
Opinia Cititorului