Compania naţională de transporturi aeriene române, TAROM, continuă implementarea planului de restructurare, iar unul dintre obiective este şi vânzarea sloturilor de pe aeroportul Heathrow, Londra, către Qatar Airways. Această tranzacţie strategică, programată să se finalizeze la data de 26 octombrie 2024, reprezintă o măsură necesară pentru asigurarea sustenabilităţii economice a companiei, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, planul de restructurare al TAROM include măsuri esenţiale pentru reducerea pierderilor, plata datoriilor, stabilizarea companiei şi aducerea într-o zonă de profitabilitate şi sănătate economică, asigurând astfel un viitor sustenabil. Printre aceste măsuri se numără şi valorificarea unor active care să contribuie la atingerea indicatorilor de viabilitate economică, precum sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow.
Decizia de a valorifica sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow a fost luată după o analiză detaliată a condiţiilor de operare şi a impactului economic al acestora asupra companiei. Măsura a fost luată în contextul în care TAROM trebuie să opereze două curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fără posibilitatea de ajustare a frecvenţei sau a orarului de zbor.
Această evaluare a ţinut cont de contextul în care majoritatea pasagerilor români preferă zborurile low cost operate pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile, timp în care fluxurile de pasageri micşorate nu se mai concentrează doar în capitala Angliei, ci se împart între zboruri ce leagă oraşe diverse de la noi cu orase mai mici din Anglia, prin zboruri directe, pe aeroporturi care nu sunt de conexiune, cum e Heathrow, şi care au costuri mult mai mici.
Odată cu tranzacţia, TAROM va obţine atât un beneficiu operaţional, cât şi economic.
"Aşa cum şi-a asumat prin plan cu doi ani în urmă, compania a reuşit să vândă sloturile de operare pe singurul aeroport unde tranzacţionarea acestora este posibilă, Heathrow, către Qatar Airways. Această recentă tranzacţie ne dă posibilitatea să continuăm investiţiile şi să atingem obiectivele din planulului de revitalizare a TAROM", a declarat Costin Iordache în cadrul informării de presă susţinută astăzi.
Toate sumele obţinute în urma tranzacţiilor parte din acţiunile asumate şi prevăzute în planul de restructurare au drept obiectiv stabilizarea companiei şi intrarea pe profit, odată cu funcţionarea acesteia în condiţii de piaţă concurenţială, fără intervenţii de stat.
Odată cu finalizarea tranzacţiei de vânzare a sloturilor operate pe aeroportul Heathrow, compania poate continua planul de restructurare, validat de Comisia Europeană, şi măsurile menite să optimizeze utilizarea eficientă a resurselor existente, se menţionează în comunicat.
Unul dintre principalele obiective ale companiei este obţinerea de profit operaţional, obiectiv pentru s-au făcut deja progrese semnificative. Prin urmare, după o serie neîntreruptă de 20 de ani şi de acumulare constantă de datorii, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungînd sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aferent 2024, compania estimează un profit operaţional de 278.530,87 mii lei, în creştere faţă de rezultatul brut - pierdere de 99.471,17 mii lei la data de 31.12.2023. Mai mult, în acest moment nu mai există datorii curente la bugetul de stat.
Pe lângă această tranzacţie, TAROM şi-a asumat şi alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave AIRBUS 318 şi continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor. Aceste acţiuni sunt esenţiale pentru crearea unei baze financiare solide şi pentru asigurarea unui viitor sustenabil pentru companie.
Până acum, cu determinarea şi seriozitatea asumării unui plan care are drept scop viabilizarea companiei, TAROM a reuşit să pună în practică în intervalele de timp angajate toate acţiunile şi va continua să o facă, miza fiind însăşi viitorul companiei naţionale de transport aerian.
Fondurile obţinute obţinute vor fi direcţionate către investiţii şi implementarea unor noi proiecte de digitalizare, care vor creşte eficienţa operaţională a TAROM cu accent pe principalul său domeniu de activitate- zborurile.
TAROM îşi reafirmă angajamentul de a respecta toate obiectivele stabilite în planul de restructurare, continuând să ia deciziile necesare pentru a deveni o companie mai competitivă şi mai sustenabilă pe termen lung. Compania TAROM va continua să comunice transparent cu toţi partenerii săi şi publicul larg, pe măsură ce avansează cu măsurile din planul de restructurare, se precizează în comunicat.
1. Nu ne vindem tara ! ( slogan postdecembrist
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2024, 17:55)
Si personalul tesa cu mult peste numarul de posturi bugetate a fost redus?
Dar salariile directorilor si indemnizatiile consiliului de conducere au fost reduse?
Cum sa vinzi din cursele internationale ?
Cursele interne sunt subtiate.
De unde mai vin banii?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.08.2024, 09:15)
pentru optimizarea profitului companiei, Grindeanu s-a gandit sa pastreze doar curse din Chitila in Otopeni