Menţinerea în funcţie a actualului director general al Tarom, Christian Heinzmann, până la finalul manadatului (octombrie 2016), ar putea determina înlocuirea actualei flote a companiei cu una nouă, conform planului acestuia de management, relatează sursele de presă.
Christian Heinzmann ia în calcul o colaborare cu Mitsubishi, potrivit căreia japonezii vor prelua avioanele vechi pentru care vor oferi la schimb unele noi, produse de Mitsubishi şi neoperate, încă, de niciun alt operator aerian.
Trainingul piloţilor, asigurarea licenţei pentru aeronave, service-ul şi mentenanţa acestora vor fi asigurate tot de japonezi.
"Intenţionăm să încheiem un contract cu un mare producător, de la Airbus la Boeing, Embraer sau Mitsubishi pentru înlocuirea flotei actuale. Urmărim o standardizare a flotei, printr-un contract de leasing operaţional. De exemplu, Mitsubishi are un nou tip de avion şi compania ar fi dispusă să încheie un astfel de contract cu ei. Sper ca în 2014 să luăm o decizie din opţiunile pe care le avem şi să semnăm contractul", a declarat Heinzmann.
Contractul cu Mitsubishi sau oricare alt producător va presupune un leasing operaţional.