Telekom România anunţă lansarea chatbot-ului ANA, un asistent virtual care are rolul de a automatiza fluxurile de administrare a activităţilor interne de resurse umane şi de a oferi suport de tip "self-service" pentru angajaţi, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Chatbot-ul a fost implementat de Future WorkForce, companie specializată în automatizarea proceselor de afaceri, şi are la bază tehnologia companiei DRUID, care dezvoltă asistenţi virtuali (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise.
Potrivit sursei citate, ANA este dezvoltată şi antrenată, aşadar, pe tehnologie conversaţională DRUID, este accesibilă prin platforma de Intranet a companiei şi se integrează cu aplicaţiile interne de resurse umane şi cu roboţii software dezvoltaţi folosind platforma UiPath de automatizare end-to-end deja operaţionali. Astfel, chatbot-ul ajută la aprobarea cererilor de concediu şi preia de la angajaţii Telekom Romania solicitări specifice de HR, precum adeverinţe medicale sau de salariat, afişează zilele de concediu disponibile şi actualizează datele personale ale acestora prin folosirea tehnologiei de recunoaştere optică a caracterelor (OCR). În acelaşi timp, prin legătura dintre ANA şi roboţii dezvoltaţi cu tehnologie UiPath, managerii au acces la un set de rapoarte standard, obţinând într-un mod rapid informaţii centralizate despre angajaţi şi echipă.
ANA include şi o funcţionalitate de tip FAQ, pentru răspunsuri automate la întrebări generale de resurse umane, care se va perfecţiona şi extinde în timp, pe măsură ce chatbot-ul învaţă din interacţiunile sale directe cu utilizatorii.
Carmen Dumitrache, Director Executiv Resurse Umane, Telekom România, a declarat: "Ca unul dintre liderii în tehnologie de pe piaţa locală, ne-am dorit să oferim aceeaşi experienţă digitală modernă, pe care o punem la dispoziţia clienţilor prin asistentul virtual Tim, şi angajaţilor noştri. Colaborarea cu Future WorkForce ne-a permis să simplificăm şi, în acelaşi timp, să eficientizăm procesul de interacţiune cu departamentul de HR. ANA continuă promisiunea de digitalizare şi ne ajută să reducem semnificativ procese care presupun o activitate de rutină, iar rezultatele obţinute în faza de testare, peste 200 de utilizări, ne demonstrează că angajaţii sunt dornici să intre în conversaţie cu cel mai nou membru al echipei de HR Telekom."
"Ne bucurăm să fim la a doua implementare pentru Telekom Romania, după cea din toamna anului trecut, şi sperăm că ANA va deveni, în scurt timp, colega virtuală la care toată echipa apelează pentru informaţii rapide de HR. Atuul principal al unui asistent virtual constă în viteza şi simplitatea pe care o aduce în interacţiunea cu orice public relevant pentru o companie, precum şi în disponibilitatea sa în orice moment al zilei sau săptămânii", a completat Mihaela Moisa, co-fondator Future WorkForce.
1. Acum si angajatii traiesc experienta Telekom
(mesaj trimis de anonim în data de 27.05.2021, 17:37)
Mi se pare normal nu doar clientii sa vorbeasca doar cu roboti, sa faca reinnoiri de contracte alandala fara acoperire cu ceva scris (acord "verbal" inregistrat, nu?) ci si angajatii.
Acum sa vezi concedii refuzate si contracte de angajare renegociate cu un robot. Peste 2 luni se dovedeste ca ce credea angajatul si ce s-a operat in realitate e altceva. Nu poti vorbi sa corectezi cu nimeni ca totul e robotizat. +1
Kafka probabil a fost clienti (sau angajat) Telekom.
1.1. Ce va răspunde ANA? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.05.2021, 07:48)
Ce va răspunde ANA la întrebarea "când cresc salariile la Tekekom"?
Compania își pune sclavii sa discute cu roboti, chestiunile sensibile. Roboții pot face inclusiv concedieri.