Posturile de televiziune vor beneficia, potrivit deciziei membrilor Comisiei de Cultură din Senat, de jumătate din contribuţia de 3% din încasările realizate de agenţiile de publicitate prin vînzarea de publicitate în programele televiziunilor, pentru finanţarea producţiei proprii de filme de televiziune de ficţiune şi documentare. Potrivit unui comunicat al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale, Comisia de Cultură a răspuns astfel unui principiu formulat în Comunicarea Comisiei Europene referitoare la aspecte legale privind operele cinematografice şi audiovizuale. Astfel, stimulentele aplicate în cadrul ajutorului de stat trebuie să vizeze deopotrivă producţia de film şi de televiziune, avînd în vedere că "cinematografia şi programele de televiziune sînt două dintre cele mai influente mijloace de divertisment, cu un puternic impact asupra unui mare număr de oameni". "Prin decizia Comisiei de Cultură de a acorda sprijin producţiei de televiziune, România se înscrie acum în regula generală consemnată de Comunicarea Comisiei Europene care arată că < statele membre implementează o largă serie de măsuri de sprijin pentru producţia audiovizuală de filme şi programe de televiziune >", se arată într-un comunicat al ARCA.
Televiziunile nu mai au obligaţia să difuzeze în programele lor cel puţin 5% filme româneşti
Carola Ionescu
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 10 octombrie 2005