Televizoarele de înaltă definiţie mai mari şi mai ieftine sunt vedetele ediţiei din acest an a salonului IFA de la Berlin, cel mai mare târg de tehnologie din Europa, deoarece nimeni nu vrea să urmărească "Urzeala tronurilor" pe o tabletă mică, relatează AFP.
Conform sursei citate, în loc să viseze, cei care trec prin faţa unor televizoare Ultra-High Definition (UHD) cu un ecran de 77-inch (195-centimetri) se interesează în primul rând de preţ şi data când produsul va ieşi pe piaţă.
"Televiziunea Ultra-High Definition (UHD) începe să se impună ca noul standard. Pentru prima dată în calitate de consumator, puteţi fi sigur că un televizor cumpărat în acest an va fi compatibil cu conţinutul viitorului", explică Paul Gray, de la firma de cercetare de piaţă HIS, conform Agerpres.
Creşterea încrederii consumatorilor cu privire la noul standard, precum şi concurenţa acerbă de preţ în rândul producătorilor "au dat naştere unui fenomen de tip «must-have» în rândul consumatorilor", spune Hans-Joachim Kamp, preşedintele federaţiei profesionale GFU care organizează salonul IFA.
În Germania, gospodăriile deţin, în medie, un televizor pentru o perioadă de cinci ani, iar consumatorii cheltuie aproximativ 800-900 de euro pentru achiziţionarea unui nou televizor. Însă televizoarele Ultra-High Definition (UHD) expuse la salonul IFA din acest an au preţuri care încep de la 1.500-2.000 de euro şi aproape toate se laudă cu ecrane de tip OLED. Samsung este singurul producător care nu crede în tehnologia OLED, preferând propria sa invenţie, ecranele tradiţionale cu cristale lichide (LCD).
Potrivit unui studiu al GFU, aproximativ 29% din televizoarele vândute în primul semestru la nivel mondial erau de tip Ultra-High Definition, iar în aceeaşi perioadă vânzările de televizoare OLED TV s-au dublat.
Însă cea mai importantă piesă a puzzle-ului este conţinutul urmărit de cei care cumpără un televizor UHD. În acest an, la salonul IFA producătorii de televizoare au venit cu "cei mai noi buni prieteni ai lor": studiourile de producţie de la Hollywood. Exemplu este Panasonic care a anunţat un parteneriat cu 20th Century Fox şi Samsung pentru a dezvolta un format al viitorului cunoscut sub denumirea "HDR10+".
De asemenea, modul în care serialele şi filmele ajung pe televizor se schimbă rapid, iar o conexiune la Internet pentru a urmări, la cerere, conţinut video de tip high-definition a devenit indispensabilă.
"VOD are un impact enorm în rândul consumatorilor, care vor să poată să urmărească în continuu episoadele dintr-un serial şi să se decupleze de livrarea lineară a televizoarelor convenţionale...astfel apar noi furnizori de conţinut precum Youtube şi Netflix", precizează Paul Gray de la IHS.
Revenirea televizoarelor se datorează în primul rând interesului generaţiilor tinere. Potrivit GFU, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 39 de ani se uită mai mult la televizor decât înainte graţie VOD, cei mai tineri alegând televizorul în locul tabletelor, telefoanelor mobile şi computerelor de tip desktop.
Aproximativ 240.000 de vizitatori, dintre care un sfert veniţi din străinătate, sunt aşteptaţi între 1 şi 6 septembrie la salonul IFA de la Berlin.