Cel mai mare retailer britanic, Tesco Plc, finalizează ieşirea sa din China, în urma vânzării pe 275 de milioane de lire sterline (357 de milioane de dolari) a societăţii mixte către partenerul China Resources Holdings Co. (CRH), controlat de stat.
Întâmpinând dificultăţi în cucerirea pieţei chineze, Tesco a înfiinţat, în 2014, Gain Land alături de CRH, care a unit cele 131 de magazine ale grupului britanic din China cu aproape 3.000 de unităţi locale ale partenerului său.
Înstrăinarea participaţiei de circa 20% din societatea mixtă îi va permite lanţului Tesco să se orienteze pe operaţiunile de bază, iar banii obţinuţi din vânzare vor fi utilizaţi pentru scopuri corporative generale.
Afacerea este programată să se finalizeze în 28 februarie.
După ieşirea costisitoare din Japonia şi SUA, respectiv vânzarea operaţiunilor din Coreea de Sud, Tesco a semnalat, în decembrie anul trecut, retragerea de pe alte pieţe prin lansarea revizuirii operaţiunilor sale din Thailanda şi Malaysia. O vânzare a activităţilor din Thailanda şi Malaysia ar însemna că lanţul Tesco va mai fi prezent, în exterior, doar în Irlanda, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia.